قصد ایران برای جذب 250 میلیارد دلار سرمایه خارجی در صنعت نفت طی هشت سال

© Photo / IRNAپالایشگاه گاز
پالایشگاه گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2023
اشتراک
وزیر نفت ایران اعلام کرد که این کشور هدف گذاری برای جذب 250 میلیارد دلار سرمایه خارجی در صنعت نفت طی هشت سال را پیش روی خود قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، جواد اوجی وزیر نفت ایران روز چهارشنبه در هشتمین سمینار بین المللی اوپک اعلام کرده که صنعت نفت ایران برنامه دارد طی هشت سال آینده 250 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب نماید.
وی اظهار کرد: " برنامه‌ریزی برای ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران تا هشت سال آینده انجام شده است".
اوجی با اشاره به قراردادهای مهم تعریف شده در این صنعت، افزود: " طی ۲۰ ماه گذشته، ۴۰ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا کردیم".
وزیر نفت ایران همچنین با اشاره به قالب الگوهای جدید قراردادهای نفتی و جذابیت آنها برای سرمایه گذاران خارجی خاطرنشان کرد: " هم‌اکنون کشورهایی همچون روسیه و حتی شرکت‌های فعال نفتی کشورهای همسایه ایران از این نوع قراردادها استقبال کرده‌اند".
اوجی همچنین در خصوص پروژه های پتروپالایشگاهی جدید در ایران اذعان کرد: " سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند هزینه‌ها و سرمایه خود را بعد از راه‌اندازی این گونه پروژه‌ها نیز از محل فروش فرآورده‌های نفتی برداشت کنند، خوشبختانه در این زمینه و همچنین سایر زمینه‌ها تاکنون با شرکت‌های زیادی از روسیه قرارداد و تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم".
جواد اوجی، وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2023
جواد اوجی: تلاش دولت، تبدیل ایران به هاب گازی منطقه است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала