سخنان پوتین در مورد بدهی کشورهای توسعه یافته، علامت و سیگنالی به همه جهانیان است

© Fotolia / ollyمجسمه آزادی آمریکا در زمینه غروب
مجسمه آزادی آمریکا در زمینه غروب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2023
اشتراک
ایالات متحده آمریکا در صورت شکست در جنگ هیبریدی علیه روسیه، تلاش خواهد کرد تا بدهی های مالی خود را به ضرر کشورهای در حال توسعه بازپرداخت کند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری اوستافیف، دانشمند روس علوم سیاسی این نظر را ابراز کرده است
دیمیتری اوستافیف معتقد است هشدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد بحران جدید به دلیل بدهی های فزاینده کشورهای توسعه یافته، سیگنالی برای کشورهای در حال توسعه است که در صورت شکست ایالات متحده در جنگ ترکیبی با روسیه، این کشور شروع به غارت این کشورها خواهد کرد.
پوتین روز سه‌شنبه در نشست آنلاین سازمان همکاری شانگهای گفت: انباشت بی‌رویه بدهی های کشورهای توسعه‌یافته، خطرا یک بحران جدید جهانی و ظهور درگیری‌های جدید در جهان را افزایش می‌دهد. رئیس جمهور تاکید کرد که "روسیه همه اینها را مستقیماً روی خود احساس می کند."
دیمیتری اوستافیف گفت: "یک عبارت بسیار جالب و یک سخنرانی بسیار جالب از سوی پوتین وجود داشت که در آن او موضوع بدهی ها را مطرح کرد... این سوال به وضوح توسط ولادیمیر ولادیمیرویچ عمداً در هوا به حالت تعلیق درآمد. اما مسئله بسیار ساده است. اکنون آمریکا و دنباله به ویژه اروپایی ها زیر شهار "پیروزی بر روسیه"، ها، چنان بدهی هایی را ببار اورده اند که خودشان نمی توانند آنها را بازپرداخت کنند. و اکنون سؤال این است که هزینه این "ضیافت" را چه کسی خواهد پرداخت؟ ایالات متحده معتقد بود، روسیه را از هم خواهند پاشید، و من و شما باید هزینه آن را با منابع، نیروی کارمان - همه چیز، از جمله آثار هنری خود بپردازیم. و اگر نتوان روسیه را از هم پاشید، چه کسی این بدهی عظیم را که آنها برای پیروزی آینده ببار آورده اند، پرداخت خواهد کرد؟ <...> چه کسی تاوان بدهی های ایجاد شده برای جنگ ترکیبی و نه تنها با روسیه را خواهد پرداخت
این کارشناس علوم سیاسی این سوال را سیگنالی برای همه کشورهای در حال توسعه دانست.
وی در پایان گفت: "این یک سیگنال برای همه کشورهای در حال توسعه است، زیرا ایالات متحده، و حتی بیشتر از آن رقای اروپای غربی این کشور، هیچ هزینه ای را پرداخت نخواهند کرد. یعنی در صورت شکست در یک جنگ ترکیبی علیه روسیه و اکنون همچنین علیه چین، تنها راه برای ایالات متحده <...> غارت جهان در حال توسعه : آمریکای لاتین، بخشی از خاورمیانه، بخشی از آسیا است که هنوز در دسترس ایالات متحده است و این یک غارت بی نظیر خواهد بود. <…> این موضوع یک موضوع استراتژیک است. و در اینجا بین رهبران جهان که این بیانیه سوال را شنیده اند و کسانی که به این نتیجه رسیده اند که این سوال مربوط به آنها نیست، تفاوت بسیار زیادی وجود خواهد داشت".
ژو رونگ، تحلیگر چینی معتقد است اصلاحات پیشنهادی پوتین در سازمان همکاری شانگهای می تواند فروش مجدد تسلیحات ارسالی اوکراین را متوقف کند. وی می گوید با توجه شرایط فعلی، پیشنهاد روسیه قابل توجه است. تعداد زیادی مزدور در سمت اوکراین در منطقه درگیری ظاهر شدند. تعداد زیادی سلاح به دست ساختارهای مسلح غیردولتی افتاده است. این تهدیدات جدید نه تنها برای منطقه، بلکه برای کل جهان ایجاد می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала