گزارش و تحلیل

بایدن منافع ملی را در جایگاه آخر قرار می دهد

© AP Photo / Evan Vucciبایدن: مأموریت نظامی آمریکا در افغانستان تا اواخر ماه اوت پایان می یابد
بایدن: مأموریت نظامی آمریکا  در افغانستان تا اواخر ماه اوت پایان می یابد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2023
اشتراک
رسانه: دولت بایدن در برابر توسعه کشوری که زمانی قدرتمندتر بود، موانع ایجاد می کند.
اسپوتنیک به نقل از الشرق الاوسط عربستان: در طول جنگ جهانی دوم، فرانکلین روزولت منتظر سلطه ایالات متحده در جهان پس از جنگ بود. و رویاهایش به حقیقت پیوست. ظرفیت تولید آمریکا چهار برابر شد و استراتژیست های آمریکایی فکر می کردند که می توانند بر جهان حکومت کنند.
اما در سال 1970، سهم ایالات متحده در تولید جهانی به 25 درصد کاهش یافت. با این حال، هنگامی که اتحاد شوروی 20 سال بعد فروپاشید، ایالات متحده به یک ابرقدرت تبدیل شد و بدون هیچ مانعی به جلو رفت.
اکنون سیاست آمریکا بدون تغییر باقی مانده است. با این حال، ایالات متحده آمریکا در زمان کنونی ضعیف‌تر و ضعیف‌ترمی شود. ساموئل هانتینگتون، نظریه پرداز و تحلیلگر آمریکایی و جهانی گفته بود: "پس از به قدرت رسیدن جورج دبلیو بوش، احساسات ضد آمریکایی در جهان عرب تشدید شد، به ویژه پس از دروغ پردازی در مورد سلاح های کشتار جمعی در عراق. این آغاز پایان بود.متحدان آمریکا به واشنگتن پشت کردند. و زمانی که باراک اوباما به ریاست جمهوری رسید، این کشور در نهایت محبوبیت و احترام خود را در آمریکای جنوبی و خاورمیانه از دست داد".
درخواست کمک تعداد زیادی از کشورها از صندوق بین المللی پول به خاطر کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2023
نماینده روسیه در صندوق بین المللی پول اعلام کرد که به دلیل سیاست های آمریکا به دلار پشت می شود
به دلیل بحران سیاسی داخلی، استراتژیایالات متحده غیرقابل درک شده است و واشنگتندیگر قادر به تحمیل اراده خود نیست. اخیراً اختلافاتی در سیاست های دولت بایدن، موجی از انتقادات از کاخ سفیدرا برانگیخته است. این دولت از یک سو مدام کشورهای اوپک را به افزایش تولید نفت فرا می خواند و از سوی دیگر در برابرتولیدکنندگان خود مانع ایجاد میکند. کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی نوشت: "ایالات متحده می توانست در زمینه انرژی و با کارگران آمریکایی مستقل تر باشد... اما بایدن ترجیح می دهد منافع ایالات متحده را در جای اخیر قرار دهد".چین همچنین بخشی از رشته بی پایان جنجال های دولت بایدن است. این دولت یا با او دشمنی می کند، یا وزیر خارجه خود را به پکن می فرستد، یا بایدن، شی جین پینگ رئیس جمهور چین را دیکتاتورمی نامد.
هرج و مرج رشد می کند و آینده مبهم و تاریک به نظر می رسد. بایدن در سخنرانی خود قدرت های جهانی را به دو دسته - دموکراتیک و مستبد تقسیم کرد. دموکرات ها کشورهاییهستند که صرف نظر از پایبندی به ارزش های دموکراتیک، از جهانی تک قطبی به رهبری ایالات متحده راضی هستند.و البته مستبدان،کشورهایی هستند که رهبری ایالات متحده را به رسمیت نمی شناسند و از تسلیم شدن در برابر هژمونی واشنگتن سرباز می زنند. اینها شامل چین، روسیه و متحدان آنها میباشند.
مجلس آلمان، بوندستاگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2023
اعتراف بوندستاگ به پایان هژمونی غرب
یکی از پیامدهای این سیاست، افزایش تمرکز بر درگیری احتمالی با چین و تمرکز ناکافی بر حل و فصل مناقشه در اوکراین است.بنابراین، واشنگتن در حال از دست دادن اعتماد حامیان خود است. در نتیجه، طی دهه های آیندهممکن است ایالات متحده نه تنها آسیب ببیند، بلکه منزوی شود و جایگاه خود را در جهان از دست بدهد.همانطور که می دانیم، امپراطوری ها به دلیل اشتباهاتی که مرتکب میشوند، محو میگردند.
نویسنده: مها محمد الشریف.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала