چین با لغو سفر بورل به اتحادیه اروپا سیگنال فرستاد

© Fotolia / Boggyدیدار وزیران دفاع چین و ایران
دیدار وزیران دفاع چین و ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2023
اشتراک
یک کارشناس دلیل احتمالی لغو سفر بورل به چین را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، چین سفر ژوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به این کشور را که برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود، برای مدت نامعلومی به تعویق انداخت. آندری آستروفسکی کارمند علمی ارشد انستیتوی شرق شناسی آکادمی علوم روسیه زوایای این موضوع را در پخش رادیو اسپوتنیک تشریح کرد.
خبرگزاری Reuters به نقل از نابیلو ماسارالی سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد که چین سفر مسئول ژوزپ بورل دیپلماسی اتحادیه اروپا به این کشور را به تعویق انداخته است.
به گفته وی، بروکسل مطلع شده است که "برگزاری این سفر در تاریخ های برنامه ریزی شده در هفته آینده میسر نمی باشد". به اتحادیه اروپا پیشنهاد شده تا تاریخ های جایگزین تعیین شوند. در خصوص دلایل تغییر زمان این سفر توضیحاتی ارائه نشده است.
پروفسور آندری آستروفسکی کارمند علمی ارشد انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه و فوق دکترای اقتصاد در پخش رادیو اسپوتنیک نظر خود را در این خصوص اینگونه بیان کرد.

آستروفسکی اعلام کرد: "از قرار معلوم دلیلی برای گفتگو وجود ندارد. زیرا همه چیز به این بستگی دارد که بورل قصد داشت با چه موضوعی به آنجا برود. احتمالا یک دستور کار مورد توافق قرار گرفته بوده است، اما چین نه چین پاسخی دارد و نه اروپا. مشخص است که اخیرا بسیاری از پروژه های چین- مثلا ساخت راه آهن بلگراد- بوداپست، توسط کمیسیون اروپا مسدود شده است. مثال های زیاد دیگری می توان بیان کرد. توسعه بندر در یونان یا تلاش برای ساخت بنادر در ایتالیا و فرانسه برای اینکه تجارت با کشور های اتحادیه اروپا با پویایی بیشتر توسعه یابد، نیز فعلا بدلیل گناه کمیسیون اروپا معلق مانده است. و آنطور که من تصور می کنم اروپا امروز آماده حل این مشکلات نیست".

به عقیده وی، چین سیگنال مشخصی را برای اتحادیه اروپا ارسال می نماید.

این کارشناس افزود: "سیگنال هست- بیایید به تجارت بپردازیم، بیایید روابط را گسترش دهیم، نه اینکه به این بپردازیم که تایوان برای کیست.ضمن اینکه برخی کشورهای شرق اروپا با به رسمیت شناختن تایوان بعنوان کشوری مستقل، موضع سختی را اتخاذ کرده اند. منظور من قبل از هر چیز لیتوانی است و جمهوری چک نیز مشغول اتخاذ همین مواضع می باشد. طبیعتا چین از این موضع کشورهای اتحادیه اروپا ناراضی است".

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2023
پکن سفر بورل به چین را لغو کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала