بزرگترین عملیات بیست سال اخیر اسرائیل، در جنین در جریان است + ویدئو

© Sputnik / Issam Al-Rimawi /  مراجعه به بانک تصاویر Израильские военнослужащие во время столкновений с участники акции протеста в Палестине против решения о признании Иерусалима столицей Израиля
Израильские военнослужащие во время столкновений с участники акции протеста в Палестине против решения о признании Иерусалима столицей Израиля - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2023
اشتراک
رئیس سرویس مطبوعاتی اروپایی نیروهای دفاعی اسرائیل گفت: نیروهای امنیتی اسرائیل یکی از بزرگترین عملیات ها در بیست سال اخیر را در شهر جنین در کرانه باختری رود اردن انجام می دهند و صدها پرسنل نظامی در آن مشارکت دارند.
به گزارش اسپوتنیک، "ماریا میخلسون" به ریانوستی گفت:" اندازه گیری مقیاس عملیات بسیار دشوار است، اما از نظر تعداد نیروهای درگیر، این اتفاق از سال 2002 بی سابقه بوده است. در این عملیات صدها پرسنل نظامی از خدمات و واحدهای مختلف، از جمله سربازان ارتش اسرائیل، نیروهای ویژه پلیس مرزی و افسران حضور دارند".
به گفته او، این شهر "به مکانی تبدیل شده است که تروریست ها در آن احساس امنیت می کنند."
میخلسون افزود: "همه جاده ها به جنین منتهی می شوند. پول از ایران و غزه برای تامین مالی تروریسم به جنین سرازیر می شود. سلاح های سرقتی از جمله اسلحه های M16 و کلاشینکف نیز به جنین ارسال می شوند."
به گفته ارتش اسرائیل، طی سال گذشته، حدود 50 حمله از جنین برنامه ریزی شده بود. علاوه بر این، از میان اسرائیلی هایی که در حملات سال 2023 کشته شدند، سه نفر به دست مهاجران این شهر جان خود را از دست دادند.
میخلسون خاطرنشان کرد که این عملیات حدود ده هدف دارد که پس از رسیدن به آنها، نیروهای امنیتی شهر را ترک خواهند کرد. در پاسخ به این سوال که چه تجهیزات نظامی در جنین وجود دارد، وی گفت، هیچ تانک اسرائیلی در این شهر وجود ندارد. به گفته وی، از خودروهای جنگی پیاده نظام، وسایل نقلیه مهندسی و همچنین هواپیما استفاده می شود.
دوشنبه شب نیروهای ارتش اسرائیل وارد این شهر شدند و پس از آن درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و فلسطینی ها آغاز شد. قبل از شروع عملیات، حمله هوایی به زیرساخت های شبه نظامیان انجام شد.
به گفته وزارت بهداشت فلسطین، در جریان این عملیات 10 فلسطینی کشته و بیش از صد نفر زخمی شدند. سازمان هلال احمر از تخلیه صدها خانواده از کمپ آوارگان خبر داد. همانطور که خبرگزاری محلی وفا گزارش داد، تشکیلات خودگردان فلسطین تمامی تماس های خود را با اسرائیل قطع کرده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، جنین را "بهشت تروریست ها" خواند و گفت که عملیات ضد تروریستی در این شهر تا رسیدن به اهدافش ادامه خواهد داشت.
در سال 2002، در جریان حوادث انتفاضه دوم فلسطین، نیروهای اسرائیلی حملات تمام عیار به جنین را آغاز کردند. در جریان درگیری های ده روزه در این شهر حداقل 52 مبارز فلسطینی و چندین غیرنظامی و همچنین 23 سرباز اسرائیلی کشته شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала