برافراشته شدن پرچم ایران در دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای + ویدئو

© Sputnik / Zafar Khalilov /  مراجعه به بانک تصاویر Церемония поднятия флага нового государства-члена ШОС - Исламской Республики Иран - в штаб-квартире в Ташкенте
Церемония поднятия флага нового государства-члена ШОС - Исламской Республики Иран - в штаб-квартире  в Ташкенте - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2023
اشتراک
مراسم رسمی برافراشتن پرچم ایران روز سه‌شنبه در دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای در پکن پس از پیوستن رسمی این کشور به این سازمان به عنوان عضو کامل برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، "ژانگ مینگ"، دبیرکل سازمان همکاری های شانگهای در این زمینه گفت:" دقایقی پیش شاهد اتخاذ تصمیمی تاریخی برای پذیرش جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو کامل سازمان از سوی سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای بودیم. ما مطمئن هستیم که پیوستن ایران به عنوان یک کشور عضو کامل سازمان، فرصت های جدیدی برای توسعه همکاری ها در زمینه تامین امنیت و ثبات، گسترش روابط تجاری و اقتصادی، تعامل در حوزه حمل و نقل، سرمایه گذاری، گردشگری، انرژی و سایر زمینه های مورد علاقه متقابل ایجاد خواهد کرد".
او همچنین خاطرنشان کرد که "برای مدت طولانی، "روح شانگهای" همه ما را متحد کرده است و به راهنمای مشترک ما در راه رو به جلو تبدیل شده است.
وی افزود:" من مطمئن هستم که از طریق تلاش مشترک کشورهای عضو، ما به توسعه "روح شانگهای"، تبدیل چالش ها به فرصت ها و کمک بیشتر به صلح، امنیت، توسعه و رفاه در منطقه و جهان ادامه خواهیم داد".
بیست و سومین نشست شورای سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای روز سه شنبه به ریاست هند از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد. این اجلاس با الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای که پیش از این به نهمین عضو دائمی این اتحادیه تبدیل شده است، مشخص شد.
ایران در اجلاس قبلی سازمان همکاری شانگهای در سمرقند در سپتامبر 2022 تفاهم نامه تعهد برای به دست آوردن وضعیت عضو کامل را امضا کرد.
همانطور که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد، پذیرش ایران در سازمان همکاری شانگهای به عنوان عضو کامل به نفع همه طرف‌ها و عضوها خواهد بود.
ایران پرچم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2023
گزارش و تحلیل
مهمترین جنبه عضویت ایران در سازمان شانگهای چیست؟
سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در سال 2001 تأسیس شد. هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان، ازبکستان و ایران در آن شرکت دارند. کشورهای ناظر افغانستان، بلاروس و مغولستان و کشورهای شریک آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا می باشند. در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سال 2022 در سمرقند، تفاهم نامه هایی در مورد اعطای وضعیت شرکای گفتگو به مصر و قطر نیز به امضا رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала