نشست فوری مقابله با شورش‌ها در فرانسه

© Sputnik / Евгений Полойко /  مراجعه به بانک تصاویر نانتر فرانسه
نانتر فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2023
اشتراک
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه عصر یکشنبه برای مبارزه با شورش‌هایی که این کشور را فراگرفته است، جلسه‌ای برگزار خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس این گزارش، مکرون، الیزابت بورن نخست وزیر، جرالد دارونین وزیر کشور و اریک دوپون مورتی وزیر دادگستری در این نشست در کاخ الیزه شرکت خواهند کرد.
نانتر-فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2023
چندرسانه ای
در اعتراضات شب گذشته در فرانسه بیش از 700 نفر بازداشت شدند + ویدئو
به گفته وزارت کشور فرانسه یکشنبه شب 719 نفر از اغتشاشگران در سراسر این کشور بازداشت شدند. در جریان این درگیری ها 45 پلیس و ژاندارم زخمی شدند. یکی از جدی ترین حوادثی که در شب گذشته رخ داده، حمله به خانه شهردار یکی از حومه های پاریس است. در جریان این حمله، همسر رئیس کمون و یکی از فرزندان وی مجروح شدند.
همچنین در پاریس، افسران پلیس مورد تیراندازی قرار گرفتند. در هر یک از این موارد پرونده های کیفری تشکیل شده است.
در اغتشاشات شنبه شب بیش از 1300 متخلف بازداشت شدند. به گفته اریک دوپون مورتی، وزیر دادگستری فرانسه، یک سوم از بازداشت شدگان زیر سن قانونی هستند. در درگیری های شنبه شب 79 پلیس و ژاندارم زخمی شدند.
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2023
مکرون سفر خود به برلین را به تعویق انداخت
افسر پلیسی که در 27 ژوئن به یک نوجوان فرانسوی الجزایری الاصل تیراندازی کرد، بازداشت شد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. مراسم تشییع جنازه او روز شنبه برگزار شد. ناآرامی ها در این کشور مکرون را مجبور به لغو سفر دولتی به آلمان کرد که قرار بود از 2 تا 4 جولای انجام شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала