"ترمیناتور" تبدیل به واقعیت شده است

© Photo / Garry KnightРисунок, изображающий Арнольда Шварценеггера в фильме "Терминатор"
Рисунок, изображающий Арнольда Шварценеггера в фильме Терминатор - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2023
اشتراک
بازیگر فیلم "ترمیناتور" در خصوص هوش مصنوعی اعلام کرد که استفاده روبات از هوش مصنوعی با دیدگاه خود ها امروز تبدیل به واقعیت شده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه People، آرنولد شوارتزنگر بازیگر نقش اصلی فیلم "ترمیناتور/ویرانگر" در نشستی در لوس آنجلس اعلام کرد که آینده به تصویر کشیده شده هوش مصنوعی توسط جیمز کمرون(کارگردان) در این فیلم دیگر تبدیل به واقعیت شده است.
این بازیگر سینما اظهار کرد: "امروزه همه از این می ترسند که این امر (هوش مصنوعی) ما را به چه سمت سوق می دهد... و در این فیلم، در "ترمیناتور" ما در مورد این می گوییم که ماشین ها هوش خود را بدست می آورند و دست برتر را بدست می آورند... اینک با گذشت ده ها سال، این امر تبدیل به واقعیت شده است. در نتیجه این دیگر یک خیال و آینده نگری نیست".
هوش مصنوعی امروزه در حوزه های مختلف زندگی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری نگرانی خود را در این رابطه اعلام کرده اند: جفری هینتون یکی از پیشگامان شبکه های عصبی و فناوری هوش مصنوعی در آن خطر برای بشریت را مشاهده کرده است.
هینتون بصورت ویژه در خصوص تهدید اینکه اینترنت پر از عکس، ویدئو و متون غیر واقعی شود که توسط هوش مصنوعی تولید می شود و در عین حال فرد عادی "دیگر نتواند تشخیص دهد که واقعیت چیست"، صحبت کرده است. وی همچنی از این مطلب ابراز نگرانی کرده است که فناوری هوش مصنوعی با گذشت زمان به صورت ریشه ای بازار کار را تغییر دهد. وی خاطر نشان کرده است: "موضوع از این قرار است که این وسایل واقعا می توانند از انسان ها باهوش تر شوند، ولی خیلی ها این را باور نکرده اند". وی افزود: "من فکر می کنم که تا این امر 50-30 سال و حتی بیشتر باقی مانده است. واضح است که من دیگر اینطور فکر نمی کنم".
گوترش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2023
درخواست گوترش برای ایمن سازی فوری برنامه‌های هوش مصنوعی
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала