چرا تعداد بیشتر خودروهای زرهی آمریکایی، ضد حمله اوکراین به مواضع روسیه را تقویت نمی کند؟

© Photo / Public domain / Pvt. 1st Class Prince Hearnsخودروی زرهی برادلی
خودروی زرهی برادلی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2023
اشتراک
سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی کارن کویاتکوفسکی، تحلیلگر سابق وزارت دفاع آمریکا به اسپوتنیک گفت آنچه واشنگتن به اوکراین تحویل داده است، نسخه ارتقا نیافته خودروهای زرهی برادلی با قابلیت های رزمی محدود است.
دولت بایدن بسته نظامی 500 میلیون دلاری دیگری را به کی یف اعلام کرده است که شامل 30 خودروی جنگی پیاده نظام برادلی ساخت آمریکا می شود.
تا به حال دست‌کم 17 خودروی برادلی توسط نیروهای مسلح روسیه در بحبوحه تلاش ناموفق ارتش اوکراین برای ضد حمله آسیب دیده یا منهدم شده است . آیا تعداد بیشتر خودروهای برادلی برای ارتش اوکراین وضعیت را تغییر خواهد داد؟ کارن کویتکوفسکی، تحلیلگر سابق پنتاگون در این تردید دارد.
وی می گوید: خوب، اگر تا به حال فیلم جنگ های پنتاگون را در سال 1998 تماشا کرده باشید، ممکن است تعجب کنید که ما آنها را چگونه طراحی کرده ایم! و البته با توجه به تأخیر زمانی سیستم تدارکات نظامی آمریکا در آن دوران و حتی امروز، آنها از فناوری و طراحی دهه 1980 هستند.
Бکی یف، برای نگه داشتن تنبان است! - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2023
کارشناس نظامی به اسپوتنیک: بسته جدید کمک آمریکا به کی یف، برای نگه داشتن تنبان است!
تحلیلگر سابق پنتاگون گفت آمریکا با تحویل برادلی ها به اوکراین، اکنون در حال ارتقای این خودروهای جنگی پیاده نظام است.
کویتکوفسکی گفت: برنامه جایگزینی آن در واقع در سال 2010 راه اندازی شد و تولید توسط شرکت برنده (یا ترکیبی از آنها) تا سال 2027 آغاز نخواهد شد. برادلی های فعلی نسخه ارتقا نیافته خودروهای زرهی برادلی با قابلیت های رزمی محدود هستند.
تحلیلگر سابق پنتاگون می گوید آمریکا با وجود بودجه نظامی عظیم خود که در سال آینده به 842 میلیارد دلار تا به حال در هیچ جنگی پیروز نشده است.
یاداور می شود هم کی‌یف و هم واشنگتن اذعان کرده‌اند که ضدحمله اوکراین کندتر از حد انتظار پیش می‌رود و یکی از مقامات پنتاگون به نقل از یک نماینده نظامی آمریکا اذعان کرد که حمله متقابل "در هیچ جبهه‌ای انتظارات را برآورده نمی‌کند".
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز به نوبه خود تاکید کرد که کی یف در همان آغاز حمله متقابل خود نتوانسته است به هیچ هدف استراتژیک دست یابد و بیش از 180 تانک و بیش از 400 ماشین زره پوش خود را از دست داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала