پوتین: بی احترامی به قرآن در روسیه جرم است

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2023
اشتراک
رئیس جمهور روسیه گفت که بی احترامی به قرآن در روسیه برخلاف سایر کشورها جرم است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که بی احترامی به قرآن در روسیه برخلاف سایر کشورها جرم است و و روسیه همیشه به این قوانین پایبند خواهد بود.
وی اظهار داشت: روسیه عمیقا به قرآن و احساسات مذهبی مسلمانان احترام می گذارد، بی احترامی به این کتاب مقدس در فدراسیون روسیه جرم است. وی تاکید کرد که این رویه در همه کشورها رایج نیست.
ولادیمیرپوتین همچنین اظهار داشت که روابط بین مسلمانان و ارتدوکس ها در فدراسیون روسیه باعث تقویت وحدت مردم ما می شود.
رئیس دولت روسیه در جریان بازدید از مسجد جمعه درشهر دربند جمهوری داغستان گفت: این کتاب مقدس مسلمانان است و برای همه کتاب مقدس محسوب می شود. ما می دانیم که در کشورهای دیگر آنها متفاوت عمل می کنند - آنها به احساسات مذهبی مردم احترام نمی گذارند و هنوز هم می گویند که این جرم نیست.
وی خاطر نشان کرد که در کشور ما، این هم طبق قانون اساسی و هم طبق ماده 282 قانون جزایی فدراسیون روسیه یک جرم است. پوتین گفت: این یک جنایت است -" بی احترامی و برانگیختن نفرت بین ادیان." او اطمینان داد: ما همیشه به این قوانین قانونی پایبند خواهیم بود.
رهبر روسیه تاکید کرد که احترام و رابطه متقابل برادران مسیحی و مسلمان باعث تقویت وحدت مردم روسیه می شود. پوتین خطاب به رئیس مسجد جمعه دربند، سید یحیی سعیدوف، گفت: خدا را شکر، به لطف روحانیونی مانند شما، ما یک صلح قوی بین مذاهب و بین ادیان در کشور داریم.
وی افزود: اسقف اعظم مسکو و تمام روسیه نیز به مسیحیان ارتدوکس می آموزد که این شرایط را حفظ کنند و همیشه به ما می گوید: مسلمانان برادران ما هستند. این چنین است و این وحدت مردم چند ملیتی، چند مذهبی، اما متحد ما را تقویت می کند.
پوتین همچنین عید قربان را به همه مسلمانان روسیه تبریک گفت. وی گفت: همه چیز خوب خواهد شد. امروز همه مسلمانان این عید را جشن می گیرند، بنابراین، البته با حضور در مسجد اینجا، می خواهم این عید بزرگ را به شما و همه مسلمانان روسیه تبریک بگویم و برای شما آرزوی موفقیت کنم.
سعیدوف یک جلد قرآن با طراحی اعلی به رئیس جمهور روسیه اهدا کرد. رئیس جمهور روسیه اطمینان داد: از شما برای این هدیه بسیار سپاسگزارم. این هدیه مطمئناً جای خود را در کرملین پیدا خواهد کرد.
پیشتر، در 28 ژوئن در مرکز شهر استکهلم در میدان مدبورجارپلاتسن، با مجوز پلیس، اقدامی برای آتش زدن قرآن برگزار شد. سازمان دهنده آن، سالوان مومیکا، مهاجر 37 ساله از عراق، که قبلاً از برگزاری چنین تظاهراتی محروم شده بود، صفحاتی از کتاب مقدس مسلمانان را پاره کرد و آن را به آتش کشید. قبل از سوزاندن او، بیکن گوشت خوک را روی نسخه ای از کتاب گذاشت که برای مؤمنان یک حرکت توهین آمیز است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала