پلیس سوئد مجوز قرآن سوزی در مسجد استکهلم در عید قربان را صادر کرد + فیلم

© Photo / Stefan Linsاستکهلم، پایتخت سوئد
استکهلم، پایتخت سوئد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2023
اشتراک
پلیس سوئد در اولین روز برگزاری عید سعید قربان، اجازه حرکت اعتراضی به همراه سوزاندن قرآن مجید در مسجد اصلی استکهلم را داد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری فرانسه امروز چهارشنبه به نقل از نهاد های انتظامی محلی منتشرکرده است.
پلیس سوئد اعلام کرد که مجوز تظاهراتی را صادر کرده است که برگزارکننده آن قصد دارد امروز چهارشنبه، در آغاز عید سه روزه قربان، قرآنی را در نزدیکی مسجد اصلی استکهلم به آتش بکشد.
در ماه آوریل، دادگاه اداری استکهلم امتناع پلیس از صدور مجوز برای برگزاری تظاهرات به همراه آتش زدن قرآن در نزدیکی سفارتخانه های عراق و ترکیه در پایتخت سوئد را بی اساس اعلام کرد. پلیس بعداً از این تصمیم به دادگاه استیناف سوئد شکایت کرد. در اوایل ماه ژوئن، خبرگزاری فرانسه با استناد به بیانیه دادگاه گزارش داد که دادگاه استیناف سوئد به این نتیجه رسیده است که پلیس استکهلم دلایل کافی برای ممنوعیت سوزاندن قرآن را ندارد.
در اوایل سال 2023، رسوایی بزرگی بین ترکیه و سوئد بر سر سوزاندن قرآن در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم به راه افتاد. راسموس پالودان، رهبر یک حزب راستگرای افراطی در 21 ژانویه در ملاء عام ​​قرآن را در مقابل نمایندگی دیپلماتیک ترکیه سوزاند. وی در سخنرانی خود از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه انتقاد کرد و کاریکاتوری از حضرت محمد را به نمایش گذاشت. رئیس جمهور ترکیه گفت: پس از این اقدام و سایر اقدامات ضدترکیه در استکهلم، سوئد نباید انتظار داشته باشد که آنکارا از درخواست این کشور برای پیوستن به ناتو حمایت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала