زاخارووا به بیانیه آمریکا در مورد استرداد پریگوژین پاسخ داد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2023
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، در واکنش به گزارش ها مبنی بر قصد آمریکا برای استرداد یوگنی پریگوژین اعلام کرد هیچ شهروند فدراسیون روسیه مشمول استرداد به کشور دیگری نیست.
به گزارش اسپوتنیک، زاخارووا امروز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت "در مورد جنبه حقوقی استرداد به طور کلی، می توانم بگویم که هیچدام از شهروندان روسیه مشمول استرداد به کشور دیگری نیست و حق دارد روی کمک روسیه برای محافظت از او در برابر تلاش های غیرقانونی برای جلب او به مسئولیت کیفری در خارج حساب کند".
پیش از این متیو میلر، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود که اگر پریگوژین به کشوری باشد که توافق استرداد با آن وجود داشته باشد، ایالات متحده به دنبال استرداد او خواهد بود، اما بلاروس جزو چنین کشورهایی نیست.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2023
کرملین از اتحاد ارتش و مردم روسیه در اطراف پوتین در جریان شورش اخیر سخن گفت
بامداد 24 ژوئن، نیروهای شرکت نظامی خصوصی اگنر مقر منطقه نظامی جنوبی ارتش روسیه درشهر روستوف نا دونو را تصرف کردند. این امر پس از اظهارات یوگنی پریگوژین، رهبر واگنر مبنی بر اینکه گویا نیروهای مسلح روسیه حملات موشکی به اردوگاه های واگنر انجام داده اند، اتفاق افتاد، اگرچه این امر توسط وزارت دفاع و سازمان فدرال امنیت روسیه تکذیب شد.
این شورش مسلحانه در نتیجه مذاکرات دشواری که در توافق با ولادیمیر پوتین، توسط الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس در طول روز24 ژوئن انجام می شد، متوقف شد. در نهایت پریگوژین موافقت کرد که به بلاروس برود و به برخی از افراد واگنر که در شورش شرکت نداشتند، پیشنهاد کردند با وزارت دفاع روسیه قرارداد امضا کنند. بقیه "واگنری ها" توسط هیچ کسی تحت تعقیب قرار نخواهند گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала