در آمریکا در مورد نقایص تجهیزات غربی تحویل داده شده به کی یف صحبت کردند

© AFP 2023 / Dimitar Dilkoffتانک آمریکایی آبرامز
تانک آمریکایی آبرامز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2023
اشتراک
تجهیزات نظامی آمریکایی که به کی یف تحویل داده شده، به دلیل قیمت بالا، پیچیدگی تعمیر و نگهداری و عدم آمادگی برای روبرو شدن با شرایط محلی، خوب عمل نکرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، پاتریک درنان، روزنامه‌نگار در نشریه نشنال اینترست، در مورد کاستی‌های فناوری غربی تعریف کرد.
به گفته وی، فناوری آمریکایی "همیشه بهترین انتخاب در میدان جنگ نیست". از جمله تانک های آبرامز که وزن آنها از لئوپارد 2 (Leopard 2) بیشتر است، می توانند در گل گیر کرده یا پل های سبک را تخریب کنند. موتور آبرامز برای کار با سوخت جت بهینه شده که رساندن آن به میدان جنگ دشوار است. علاوه بر این، تعمیر این ماشین جنگی در میدان نبردتقریبا غیرممکن است.
به عنوان مثال، یک گردان نمی تواند آبرامز را با اپتیک خراب تعمیر کند. جایگزینی آن مستلزم بیرون کشیدن کل زیرسیستم ها و ارسال آنها به انباری - احتمالاً صدها مایل دورتر - و سفارش زیرسیستم های جایگزین است. تولید هر دستگاه آبرامز می تواند ده میلیون دلار هزینه داشته باشد و آخرین مدل Leopard 2 حدود شش میلیون دلار قیمت دارد.
ارتش اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2023
دفتر زلنسکی از دشوار بودن روند ضد حمله به مواضع ارتش روسیه خبر داد
به گفته پاتریک درنان ، جنگنده های F-16 که کیف می خواهد دریافت کند نیز برای اوکراین مناسب نیستند. وی خاطرنشان کرد که تعمیر و نگهداری F-16 نسبت به انواع مشابه اروپایی هزینه بیشتری دارد و آموزش خلبانان آن بیشتر طول خواهد کشید.
نویسنده خاطرنشان کرده که نفربر زرهی استرایکر که برای نیروهای پیاده استفاده می شود می تواند به تله مرگ برای نیروهای مسلح اوکراین تبدیل شود. به گفته وی، این ماشین در برابر هر سلاحی که از مسلسل سنگینقدرتمندتر باشد، آسیب پذیر است.
نویسنده نظر یکی از کارشناسان نشریه Responsible Statecraft را ذکر کرده که می گوید: .زره‌ها عمدتاً بی‌اثر و سنگین بودند، پاشیدن خاک از چرخ‌های لاستیکی به داخل موتور در حین استقرار باعث مشکلات تعمیر و نگهداری بی‌شماری شد، نمایشگرهای رایانه‌ای در داخل خودرو همیشه کار نمی‌کردند، سربازان در جریان واژگونی تجهیزات جنگی جان خود را از دست دادند، زیرا کمربند ایمنی آن‌ها کار نمی‌کرد و زره کف ماشین ها ضعیف بود.
در ماه فوریه، مجبه نیوزویک نوشت که ممکن است تانک‌های ساخت غرب که کشورهای ناتو به کیف می‌فرستند، به دست روسیه قرار بیفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала