- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حمله نیروهای هوافضای روسیه به زیرساخت سوخت ارتش اوکراین +جزئیات

© Sputnikجنگنده سوخو 35
جنگنده سوخو 35 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود درباره جریان عملیات ویژه اطلاع داد که نیروهای هوافضای روسیه حملات دقیقی را به زیرساخت سوخت نیروهای مسلح اوکراین در منطقه دونباس انجام دادند.
به گزارش اسپوتنیک،در اطلاعیه منتشره آمده است: "نیروهای هوافضای روسیه حملاتی را با سلاح‌های بسیار دقیق به تأسیسات پالایش نفت و ذخیره‌سازی سوخت برای رفع نیازهای گروه‌ نیروهای مسلح اوکراین در دونباس انجام دادند. هدف این حمله محقق شد".
ارتش روسیه موفق شد تمام تاسیسات مقرر دشمن را هدف قرار دهد.
طی 24 ساعت گذشته، نیروهای مسلح بیش از 240 سرباز اوکراینی، دو خودروی زرهی رزمی، دو خودروی پیکاپ و یک توپخانه خودکششی کراب ساخت لهستان را در راستای دونتسک منهدم کردند.
ارتش روسیه موفق شد دو حمله اوکراینی ها را در نزدیکی منطقه استارومایورسکی در جمهوری خلق دونتسک دفع کند که در آنجا دشمن با نیروهایی به اندازه تا یک گروهان پیاده موتوری پیشروی می کرد.
ارتش اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2023
دفتر زلنسکی از دشوار بودن روند ضد حمله به مواضع ارتش روسیه خبر داد
علاوه بر این، توپخانه، نیروهای موشکی و نیروی هوایی روسیه به نیروهای ذخیره ارتش اوکراین در در راستای استان زاپاروژیه حمله کردند. تلفات روز گذشته کی یف در این بخش‌های جبهه:
حداکثر 235 پرسنل نظامی؛
دو تانک؛
سه خودروی جنگی زرهی؛
دو خودرو و هویتزر های D-20 و Msta-B.
خرابکاران اوکراینی قصد داشتند در قسمت شمالی جزیره آنتونوفسکی در جهت خرسون فرود بیایند و تکیه گاه خود را به دست آورند، اما اقدامات آنها توسط نیروهای مسلح روسیه متوقف شد. در نتیجه تلفات دشمن به 50 نفر و چند خودرو و هویتزر رسید.
تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای پیشروی در راستای کراسنولیمانسک نیز شکست خورد. ارتش روسیه حملات را در منطقه کوزمینو در جمهوری خلق لوهانسک و گریگورووکا در جمهوری خلق دونتسک دفع کرد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: "در یک روز، 115 نظامی اوکراینی، دو خودروی زرهی رزمی، سه کامیون وانت، یک موشک پرتاب چندگانه Grad، یک دستگاه توپخانه خودکششی آکاتسیا و یک هویتزر D-30 منهدم شدند".
در شهر کراماتورسک جمهوری خلق دونتسک، نقطه استقرار موقت فرماندهان تیپ 56 موتوری پیاده نظام نیروهای مسلح اوکراین مورد اصابت قرار گرفت.
همچنین طی روز گذشته، نیروهای پدافند هوایی روسیه سه موشک کروز سایه طوفان و شش پرتابه سامانه موشکی HIMARS را رهگیری و هشت پهپاد اوکراینی را منهدم کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала