بقایای زیردریایی "تایتان" به کانادا تحویل داده شد

© AP Photo
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2023
اشتراک
سی بی سی نیوز خبر داد که بقایای زیردریایی غرق شده "تایتان" که توسط یک ربات در اقیانوس اطلس پیدا شد به کانادا تحویل داده شد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی کانادایی سی بی سی نیوز روز چهارشنبه خبر داد که بقایای زیردریایی "تایتان" که در جریان سفرتوریستی برای بازدید از کشتی تایتانیک در اقیانوس اطلس غرق شده بود، توسط یک ربات پیدا شد و به خشکی آورده شد.
به گزارش این شبکه تلویزیونی، کشتی کانادایی Horizon Arctic که در عملیات امداد و نجات شرکت داشت، با لاشه زیردریایی "تایتان" به بندر سنت جان در استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا بازگشت.
شبکه تلویزیونی خبر داد: کشتی حامل یک وسیله نقلیه "اودیسای" کنترل از راه دور بود که ... بقایای زیر دریایی را در کف اقیانوس در چند صد متری بدنه کشتی تایتانیک پیدا کرد. به محض اینکه کشتی پهلو گرفت، تیمی از محققان سوار شدند و کار تخلیه را آغاز کردند.
Погружение батискафа OceanGate Титан. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2023
پایان غم‌انگیز گردشگران تایتانیک
به گفته این کانال، در میان لاشه ها یک قطعه نیم دایره ای وجود داشت که مشخص شد دماغه زیردریایی "تایتان" است و همچنین یک قطعه از یک پانل جانبی با لوگوی اشن گیت پیدا شد. بقایای این زیردریایی برای تعیین علل این فاجعه به محققان تحویل داده می شود.
پنج مسافر این سفر تفریحی "استاکتون راش"، مدیرعامل "اوشن‌گیت" و افسر سابق نیروی دریایی فرانسه، "پل-هنری نارژوله"، متخصص دریانوردی، "شاهزاده داوود"، تاجر پاکستانی-بریتانیایی به‌همراه پسرش، "سلیمان" و "هامیش هاردینگ" هستند که نفر آخر پیش‌تر با راکت بلو اوریجین به فضا هم رفته بود.
زیردریایی" تایتان" که به‌عنوان زیردریایی گردشگران "تایتانیک" شناخته می‌شود، روز یکشنبه هفته گذشته برای بازدید از کشتی تایتانیک وارد اقیانوس شده بود ولی بعد از مدت کوتاهی اطلاعی از وضعیت آن به دست نرسید. کمی بعد اعلام شد که زیردریایی "تایتان" ناپدید شده و با توجه به فرصت کم باقی‌مانده برای سرنشینان، جستجوها آغاز شد. حالا اما شرکت "اوشن‌گیت" با اطلاعیه‌ای رسمی،‌ سرنوشت زیردریایی را اعلام کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала