بحران اقتصادی در آستانه عید قربان به بازارهای لبنان ضربه زد

© Sputnikبحران اقتصادی در آستانه عید قربان به بازارهای لبنان ضربه زد
بحران اقتصادی در آستانه عید قربان به بازارهای لبنان ضربه زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2023
اشتراک
لبنان با وجود بحران اقتصادی، عید سعید قربان را جشن می گیرد. نشانه اصلی حاکی مشکلات مالی امسال بازارهای نیمه خالی بیروت، صیدا و طرابلس است که در گذشته در آستانه عید قربان همیشه مملو از فروشندگان و خریداران بوده اند.
به گزارش اسپوتنیک، در بزرگترین بازار طرابلس تقریباً نیمی از مغازه ها در آستانه تعطیلات تعطیل هستند. و آنهایی که باز هستند از نظر کالاهای متنوع زیاد غنی نیستند. فروشندگان نیز از بحران اقتصادی در کشور کمتر از خریداران رنج نمی برند.
علی الترکی فروشنده شیرینی به اسپوتنیک گفت: به طور کلی فروش نسبت به سال های گذشته ۹۰ درصد کاهش یافت و پس از افزایش حقوق گمرکی و کاهش ارزش دلار، قیمت کالاها افزایش یافت. قبلاً خریدار حدود 4 و 5 کیلوگرم می‌خرید، اما اکنون بیشتر 500 گرم می‌خورند - یا حتی 200 گرم.
خودروی الکتریکی Mercedes EQS در نمایشگاه e-Motor در لبنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2023
چندرسانه ای
خودروسازان پیشرو جهان در نمایشگاه خودروهای الکتریکی در پایتخت لبنان
جلال مبسوط، صاحب مغازه جواهرفروشی و کادوفروشی نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد: "این اولین عید قربان است که به این میزان کم فروش است. بحران بسیار ملموس است: ما پول کمی برای خرید کالا داریم و خریدار پول بسیار کمی برای خرید چیزی برای خود دارد. به عنوان مثال، در فروشگاه من در حال حاضر حدود 5000 هدیه و تزئینات مختلف وجود دارد. اما فقط فروشنده ها در آنجا هستند در کل روز هیچ خریداری نداشتیم. در گذشته روزی صدها کالا می فروختیم. اکنون، در بهترین حالت، یک نفر در یک ربع ساعت می آید و گاهی این یک نفر نیز هم چیزی نمی خرد".
با این حال، فروشندگان هنوز امیدوارند که با پایان روزه عرفه و در ساعات باقی مانده تا شروع عید قربان، آخرین خریداران برای خریدهای دیرهنگام اقدام کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала