پوتین: گروه واگنر به صورت کامل پشتیبانی مالی می شد

© Sputnik / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2023
اشتراک
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، که در طول سال گذشته دولت به گروه شبه نظامییان واگنر بیش از یک میلیارد دلار (86 میلیارد روبل) پرداخت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در نشستی با پرسنل وزارت دفاع این کشور گفت:" از ماه می 2022 تا می 2023، مقامات بیش از 86 میلیارد روبل به این شرکت نظامی خصوصی پرداخت کردند".
رهبر روسیه تصریح کرد: "در عین حال، مالک شرکت "کنکورد" از طریق ارگان دولتی "واین تورگ" در یک سال 80 میلیارد روبل از دولت درآمد کسب کرده است".
تلاش برای شورش مسلحانه
23 ژوئن، نیروهای واگنر مقر منطقه نظامی جنوبی در "روستوف نا دانو" را تصرف کردند. این اتفاق در حالی رخ داد که یوگنی پریگوژین گفته بود ارتش روسیه حملات موشکی به اردوگاه‌های این گروه انجام داده است. سخنان او توسط وزارت دفاع روسیه و سرویس امنیت فدرال رد شد. اداره تحقیقات سرویس امنیت فدرال یک پرونده جنایی علیه پریگوژین به دلیل سازماندهی "شورش مسلحانه" باز کرد.
ولادیمیر پوتین اقدامات شورشیان را یک ماجراجویی جنایتکارانه، خنجر زدن به پشت کل کشور و یک خیانت خواند که منجر به جاه طلبی های گزاف و منافع شخصی شد.
همانطور که بعداً مشخص شد، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، با توافق با پوتین، روز شنبه با پریگوژین مذاکره کرد و با او برای توقف پیشروی ستون های واگنر در سراسر روسیه و اقدامات بیشتر برای کاهش تنش موافقت کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала