رسانه: استولتنبرگ احتمالا یک سال دیگر دبیرکل ناتو باقی می ماند

© AFP 2023 / Paul J. Richardsنحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد
نحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2023
اشتراک
نشریه اوراکتیو به نقل از منابع دیپلماتیک در این ناتو گزارش داد که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، که دوره ریاست او در ماه سپتامبر به پایان می رسد، احتمالا یک سال دیگر در این سمت باقی خواهد ماند.
به گزارش اسپوتنیک، در این مطلب آمده است:" ماموریت استولتنبرگ احتمالاً در روز چهارشنبه 28 ژوئن تمدید خواهد شد".
به گفته منابع این نشریه، دلیل تمدید بعدی اختیارات استولتنبرگ، عدم توافق بر سر نامزدی دبیرکل جدید و شرایط دشوار اوکراین است که کشورهای عضو این ائتلاف به آن کمک نظامی بی سابقه ای ارائه می کنند.
یک دیپلمات ناشناس گفت: "تغییر کاپیتان در طوفان کار امنی نیست". به گفته منابع دیگر، تمدید دوره استولتنبرگ به او این امکان را می دهد که بر کمک به اوکراین تمرکز کند و برای توافق بر سر نامزد جدید برای این پست کلیدی وقت صرف نکند. آنها همچنین به عنوان دلایل، شروع "تأخیر" ضد حمله اوکراین را ذکر می کنند که نتوانست به یک "نقطه عطف" در وضعیت نشست سران ناتو در ویلنیوس در 11-12 ژوئیه دست یابد.
خود استولتنبرگ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اخیر با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در برلین، گفت که قصد دارد تا پاییز امسال به عنوان رئیس ائتلاف کار کند، او هیچ برنامه دیگری ندارد. وی پیش از این خاطرنشان کرده بود که موضوع تعیین دبیرکل ناتو منحصراً در اختیار متحدان این ائتلاف است.
استولتنبرگ که از سال 2014 دبیرکل ناتو بود، قرار بود در 1 اکتبر 2022 سمت خود را ترک کند، اما در مارس 2022، رهبران کشورهای ائتلاف در جریان اجلاس سران تصمیم گرفتند که ماموریت وی را تا 30 سپتامبر 2023 تمدید کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала