Президент РФ Владимир Путин во время рабочей встречи в режиме видеоконференции с губернатором Магаданской области Сергеем Носовым - اسپوتنیک ایران

صحبت های ولادیمیر پوتین در خصوص وقایع اخیر خطاب به مردم روسیه + ویدئو

اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در خصوص وقایع اخیر اتفاق افتاده در 24 جون در این کشور سخن گفت.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
23:11 26.06.2023
من از همه پرسنل نظامی، افسران مجری قانون، نیروهای ویژه که در سر راه شورشیان ایستادند، به وظیفه، سوگند و مردم خود وفادار ماندند، تشکر می کنم. شجاعت و از خود گذشتگی قهرمانان و خلبانان کشته شده، روسیه را از عواقب ویرانگر غم انگیز نجات داد.
در عین حال می دانستیم و می دانیم که اکثریت قریب به اتفاق مبارزان و فرماندهان گروه واگنر نیز میهن پرستان روسی هستند و به مردم و دولت خود وفادارند. آنها این را با شجاعت خود در میدان جنگ ثابت کردند و دونباس و نووروسیا را آزاد کردند. آنها سعی کردند در تاریکی از آنها علیه برادران مسلح خود استفاده کنند که با آنها به خاطر کشور و آینده آن جنگیدند.
بنابراین از همان ابتدای ماجرا به دستور مستقیم من اقداماتی برای جلوگیری از خونریزی انجام شد. این کار زمان برد، از جمله فرصت دادن به کسانی که مرتکب اشتباه شدند، دوباره فکر کنند، درک کنند که اقدامات آنها قاطعانه توسط جامعه رد شده است، و به چه پیامدهای غم انگیز و مخربی برای روسیه، برای دولت ما، ماجراجویی که در آن کشیده شدند. منجر می شود.
از آن سربازان و فرماندهان گروه واگنر که تنها تصمیم درست را گرفتند تشکر می کنم. آنها به سوی خونریزی و برادر کشی نرفتند، آنها در آخرین خط متوقف شدند.
امروز شما این فرصت را دارید که با عقد قرارداد با وزارت دفاع روسیه یا سایر سازمان های مجری قانون به خدمت به روسیه ادامه دهید یا به سوی خانواده و دوستان خود بازگردید. هر کس بخواهد می تواند به بلاروس برود. قولی که دادم عملی میشود. تکرار می کنم، انتخاب با شماست، اما من مطمئن هستم که این انتخاب سربازان روسی خواهد بود که به اشتباه غم انگیز خود پی برده اند.
من از رئیس جمهور بلاروس الکساندر گریگوریویچ لوکاشنکو به خاطر تلاش ها و کمک به حل مسالمت آمیز اواضاع سپاسگزارم.
اما تکرار می کنم، این روحیه میهن پرستانه شهروندان، تحکیم کل جامعه روسیه بود که این روزها نقش تعیین کننده ای داشت. این حمایت به ما اجازه داد تا در کنار هم بر سخت ترین آزمایشات برای میهن خود غلبه کنیم.
بابت آن از شما تشکر می کنم.
23:02 26.06.2023
متن کامل صحبت های ولادیمیر پوتین به شرح ذیل است:
دوستان عزیز!
امروز بار دیگر روی سخنم با تمام شهروندان روسیه است. از استقامت، همبستگی و میهن پرستی شما سپاسگزارم. این همبستگی مدنی نشان داده است که هرگونه باج خواهی و هرگونه تلاش برای ایجاد آشفتگی داخلی محکوم به شکست است.
تکرار می کنم، بالاترین تحکیم جامعه، قوه مجریه و مقننه در همه سطوح نشان داده شد. سازمان‌های عمومی، فرقه‌های مذهبی، احزاب سیاسی پیشرو، در واقع، کل جامعه روسیه، موضعی محکم و بدون ابهام در حمایت از قانون اساسی اتخاذ کردند. همه را مسئولیت اصلی سرنوشت میهن متحد کرد.
تاکید می‌کنم که از همان آغاز وقایع، بلافاصله تمام تصمیمات لازم برای خنثی کردن تهدیدی که ایجاد شده بود و برای حفظ نظم قانون اساسی، جان و امنیت شهروندانمان اتخاذ شد.
شورش مسلحانه در هر صورت سرکوب می شد. سازمان دهندگان شورش نتوانستند این را درک کنند. آنها این موضوع را می فهمیدند که به سوی اقدامات جنایتکارانه رفتند تا کشور را تجزیه و تضعیف کنند، کشوری که اکنون با یک تهدید خارجی عظیم و فشار بی سابقه از خارج مواجه است. جایی که در خط مقدم، رفقای ما با شعار " نه یک قدم به عقب" جان خود را فدای میهن خود می کنند.
با این حال، سازمان دهندگان شورش، با خیانت به کشور و مردم خود، حتی به کسانی که پایشان را به این جنایت کشیده بوند نیز خیانت کردند. آنها به دروغ این افراد را به جلو هل دادند، تا زیر آتش درگیری با برادران خود کشته شوند.
دقیقاً این نتیجه ای بود که دشمنان روسیه می خواستند: هم نئونازی ها در کی یف و هم حامیان غربی آنها و هم دیگر خائنان ملی. آنها می خواستند سربازان روسی یکدیگر را بکشند، نظامیان و غیرنظامیان را بکشند تا در نهایت روسیه شکست بخورد و جامعه ما از هم جدا شود و در درگیری های داخلی خونین خفه شود.
آنها رویای انتقام ناکامی های خود در جبهه و به اصطلاح "ضدحمله" را در سر می پرورانند، اما در محاسبات خود اشتباه می کردند.
22:51 26.06.2023
رئیس جمهور روسیه همچنین از لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس به خاطر مشارکتش در حل و فصل این شورش تقدیر و تشکر کرد.
22:50 26.06.2023
پوتین اطمینان داد که وعده های داده شده به واگنرها بدون شک محقق خواهند شد.
22:50 26.06.2023
پوتین به مبارزان واگنر پیشنهاد کرد با وزارت دفاع روسیه قراداد امضا کرده، به خانه و یا به بلاروس بازگردند.
22:49 26.06.2023
پوتین از سربازان و فرماندهان گروه واگنر "که دست به همراهی برای ریختن خون برادران خود نزدند" تشکر کرد.
22:48 26.06.2023
پوتین: به طور کلی اکثر مبارزان گروه "واگنر" وطن پرست هستند، آنها مورد سوء استفاده قرار گرفتند.
22:47 26.06.2023
پوتین: شورشیان می خواستند که سربازان یکدیگر را بکشند، کی یف خواهان چنین موضوعی بود.
22:46 26.06.2023
پوتین: سازمان دهندگان شورش و تمام افرادی که از آنها حمایت کردند، به کشور خود خیانت کردند.
22:45 26.06.2023
رئیس جمهور روسیه: تمام تصمیمات لازم برای جلوگیری از عواقب اقدامات، بلافاصله از همان آغاز تلاش برای شورش گرفته شد.
22:44 26.06.2023
پوتین: مردم، احزاب، سازمان های مذهبی، کل جامعه برای حمایت از قانون اساسی موضع قوی اتخاذ کرده اند.
22:43 26.06.2023
پوتین: شرایط نشان داد که هرگونه اغتشاش و بی نظمی محکوم به شکست است.
22:42 26.06.2023
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از استقامت، همبستگی و میهن پرستی روس ها تشکر کرد و خاطرنشان کرد که هرگونه باج خواهی و آشفتگی محکوم به شکست است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала