لوکاشنکو خبر از موافقت پریگوژین برای توقف حرکت گروه "واگنر" داد

© Sputnik / The Press Service of the President of the Republic of Belarus /  مراجعه به بانک تصاویر لوکاشنکو از تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع در بلاروس با یک روش جدید سخن گفت
لوکاشنکو از تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع در بلاروس با یک روش جدید سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2023
اشتراک
لوکاشنکو با هماهنگی با ولادیمیر پوتین تماس هایی را با پرگوژین رئیس گروه "واگنر" برقرار کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، بخش رسانه ای ریاست جمهوری بلاروس خبر داد که پریگوژین پیشنهاد الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس برای توقف حرکت نظامیان گروه نظامی خصوصی "واگنر" در خاک روسیه و قدم های آتی برای از بین بردن تنش را پذیرفته است.
در کانال تلگرامی "پول پرووا" به نقل از بخش رسانه ای نهاد ریاست جمهوری بلاروس آمده است: "صبح امروز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه همکار بلاروسی خود در جریان شرایط ایجاد شده با شرکت نظامی خصوصی "واگنر" در جنوب روسیه، قرار داد. روسای جمهور در خصوص اقدامات مشترک توافق کردند".
در این اطلاعیه همچنین گفته شده است: "در راستای توافقات، رئیس جمهور بلاروس بصورت تکمیلی و با کسب اطلاعات در خصوص شرایط از طریق کانال های خود، با هماهنگی با رئیس جمهور روسیه، مذاکراتی را با یوگنی پریگوژین رئیس گروه "واگنر" صورت داد. مذاکرات در طول روز به درازا کشیدند. در نتیجه آن به توافقاتی در خصوص غیر قابل پذیرش بودن راه انداختن کشتار خونین در قلمرو روسیه، دست پیدا شد. یوگنی پریگوژین پیشنهاد الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس را برای توقف حرکت نیروهای مسلح گروه "واگنر" در خاک روسیه و اقدامات آتی برای رفع تنش ها، را پذیرفت".
در این مقاله تاکید می شود که "روی میز یک گزینه کاملا سودمند و قابل پذیرش برای حل وضعیت با ضمانت های امنیتی برای جنگجویان گروه "واگنر" قرار دارد".
شب گذشته، مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه گزارش داد که تمام اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی از طرف یوگنی پریگوژین در مورد حملات موشکی و بمب گذاری شده توسط وزارت دفاع روسیه به "یگان های شرکت نظامی خصوصی واگنر " خلاف واقع است و یک تحریک اطلاعاتی است. وزارت دفاع نیز این مطلب را تایید کردند. پریگوژین اظهار داشت که کاروان واگنر به سمت روستوف نا دونو در حال حرکت است. بخش تحقیقات سرویس امنیت فدرال روسیه یک پرونده جنایی علیه پریگوژین بر اساس ماده 279 قانون جنایی فدراسیون روسیه (سازماندهی شورش مسلحانه) باز کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در خطاب به مردم روسیه گفت که همه کسانی که در تلاش برای شورش هستند مجازات اجتناب‌ناپذیری خواهند داشت و در برابر قانون و مردم پاسخ خواهند داد.
گفتگوی تلفنی پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2023
پوتین با سران بلاروس، ازبکستان و قزاقستان گفتگو کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала