حمایت اردوغان از اقدامات رهبری روسیه در ارتباط با تلاش برای شورش مسلحانه

© Photo / Iran information base (PAD)رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2023
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه بیان کرد که ترکیه آماده کمک به حل و فصل اوضاع در روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر رئیس جمهور ترکیه به خبرنگاران اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه، آمادگی آنکارا را برای کمک به حل و فصل هر چه سریع‌تر اوضاع روسیه در صلح اعلام کرد.
دفتر رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: رئیس جمهور ترکیه بر اهمیت اقدام با عقل سلیم تاکید کرد. در این گفت وگوها تاکید شد که هیچ کس نباید از حوادث روسیه سود ببرد. اردوغان در این زمینه گفت که ترکیه آماده است تا در شرایط صلح و آرامش به حل سریع وقایع کمک کند.
شب گذشته، مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه گزارش داد که تمام اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی از طرف یوگنی پریگوژین در مورد حملات موشکی و بمب گذاری شده توسط وزارت دفاع روسیه به "یگان های شرکت نظامی خصوصی واگنر " خلاف واقع است و یک تحریک اطلاعاتی است. وزارت دفاع نیز این مطلب را تایید کردند. پریگوژین اظهار داشت که کاروان واگنر به سمت روستوف نا دونو در حال حرکت است. بخش تحقیقات سرویس امنیت فدرال روسیه یک پرونده جنایی علیه پریگوژین بر اساس ماده 279 قانون جنایی فدراسیون روسیه (سازماندهی شورش مسلحانه) باز کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در خطاب به مردم روسیه گفت که همه کسانی که در تلاش برای شورش هستند مجازات اجتناب‌ناپذیری خواهند داشت و در برابر قانون و مردم پاسخ خواهند داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала