ساخت اولین نمونه از قدرتمندترین موتور موشکی جهان در روسیه

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت اولین نمونه از قدرتمندترین موتور موشکی جهان در روسیه
ساخت اولین نمونه از قدرتمندترین موتور موشکی جهان در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2023
اشتراک
روس کاسموس (شرکت دولتی فضایی روسیه) امروز جمعه اعلام کرد مجتمع علمی و تولیدی انرگوماش اولین موتور پروازی RD-171MV را که قدرتمندترین موتور در جهان است، برای پرتاب موشک پرتابگر سایوز-5 تولید کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: " مجتمع علمی و تولیدی انرگوماش (زیر مجموعه شرکت دولتی روس کاسموس) در ژوئن 2023 تولید موتور موشکی دارای سوخت مایع RD-171MV را برای اولین آزمایش های پروازی پرتابگر جدید سایوز-5 تکمیل کرد.
خاطرنشان می شود که قرار است در سال جاری همچنین کار مونتاژ RD-171MV برای دومین موشک پروازی سایوز-5 به پایان برسد و موتور برای موشک پروازی سوم نیز تولید شود.
شرکت دولتی روس کاسموس خاطرنشان می سازد: "مراحل بعدی این برنامه آزمایش‌های موتور RD-171MV و تولید انبوه این موتورهای موشک‌های سایوز-5 خواهد بود".
بایکانور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2022
پرتاب خیام با ماهواره‌بر "سایوز" انجام شد
در 25 آگوست 2022، شرکت دولتی روس کاسموس از اتمام موفقیت آمیز آزمایشات "آتشی" موتور موشکی RD-171MV خبر داد.
موتور RD-171MV یک موتور موشک سوخت مایع است که اساس موشک سایوز-5 را تشکیل خواهد داد. قررار است نیروی رانش این موتور از 800 تن تجاوز کند که آن را قوی ترین موتور در جهان می کند.
پرتابگر کلاس متوسط ​​سایوز-5 به عنوان بخشی از پروژه تحقیق و توسعه فونیکس با موتور RD-171MV ساخته می شود. این یک موشک دو مرحله ای خواهد بود. این موشک از بایکونور در چارچوب پروژه مشترک با قزاقستان پرتاب خواهد شد .سایوز-5 قادر است تا 17 تن را در مدار مورد نظر قرار دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала