واکنش وزارت امور خارجه روسیه به تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا

مسکو
مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه بسته یازدهم تحریم ها علیه روسیه را نامشروع خواند و اقدامات تلافی جویانه ای انجام داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در واکنش به بسته یازدهم تحریم، فهرست نمایندگان اتحادیه اروپا را که از ورود به روسیه منع شده اند، گسترش داد.
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: در پاسخ به این اقدامات غیر دوستانه، طرف روسی به طور قابل توجهی فهرست نمایندگان موسسات اروپایی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را گسترش داد که مطابق قانون فدرال "در مورد نحوه خروج از فدراسیون روسیه و ورود به فدراسیون روسیه "مورخ 15 آگوست ، 1996 شماره 114-FZ، ورود به قلمرو کشور ما ممنوع است.
لیست تحریم روسیه شامل کارمندان آژانس های اجرای قانون، سازمان های دولتی و تجاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین افرادی است که در ارائه کمک های نظامی به کی یف نقش دارند. علاوه بر این، محدودیت ها بر نمایندگان ساختارهای اروپایی که مسئول اعمال تحریم ها علیه روسیه و تلاش برای تضعیف روابط مسکو با سایر کشورها هستند، تأثیر خواهد گذاشت.
در این وزارتخانه افزودند: محدودیت ها همچنین برای نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا که دستور کار رویارویی با روسیه را ترویج می کنند اعمال می شود.
اتحادیه اروپا روز جمعه یازدهمین بسته تحریم ها علیه روسیه را تصویب کرد. فهرست نوآوری ها شامل معرفی مکانیسمی برای تأثیرگذاری بر کشورهای ثالث مشکوک به صادرات مجدد کالاهای تحریم شده، ممنوعیت ترانزیت محصولات مختلف از طریق روسیه و استفاده از تریلرهای باری روسی در اتحادیه اروپا و سایر اقدامات از جمله تحریم های شخصی است.
علاوه بر این، اتحادیه اروپا در نهایت واردات نفت روسیه از طریق شاخه شمالی خط لوله "دروژبا" را متوقف خواهد کرد و ترانزیت مواد خام از قزاقستان از طریق این شاخه از طریق روسیه ادامه خواهد یافت.
پرچم های اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2023
یازدهمین بسته تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه اجرایی شد
اتحادیه اروپا تاکنون ده بسته تحریمی را معرفی کرده است که بخش های مختلف اقتصاد روسیه را تحت تاثیر قرار داده است. بروکسل همچنین خاطرنشان کرد که اکنون صادرات اتحادیه اروپا به روسیه در مقایسه با سطح سال 2021 تقریباً به نصف کاهش یافته است، در حالی که واردات به اتحادیه اروپا به ترتیب تقریباً 60 درصد کاهش یافته است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و این محدودیت ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی آمریکا و متحدانش بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала