در آمریکا فروپاشی تمدن انسانی را به دلیل تصمیمات دیوانه وار در مورد اوکراین پیش بینی کردند

© Photo / Public domain / National Nuclear Security Administration / Nevada Site Officeدر آمریکا فروپاشی تمدن انسانی را به دلیل تصمیمات دیوانه وار در مورد اوکراین پیش بینی کردند
در آمریکا فروپاشی تمدن انسانی را به دلیل تصمیمات دیوانه وار در مورد اوکراین پیش بینی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2023
اشتراک
پل کریگ رابرتز، یکی از مقامات کاخ سفید در دوران دولت رونالد ریگان، در مقاله ای که در وب سایت خود منتشر کرد، نوشت: تصمیم واشنگتن برای تامین جنگنده های F-16 برای اوکراین، جهان را به جنگ هسته ای نزدیک می کند.
به گزارش اسپوتنیک، این تحلیلگر خاطرنشان کرد، سیاست بی پروای ایالات متحده در مورد اوکراین می تواند منجر به یک فاجعه جهانی شود. رابرتز گفت از جمله جنگنده های اف-16 آمریکایی که واشنگتن قصد دارد آنها را به کی یف تحویل دهد ، دارای مدل هایی با قابلیت نصب سلاح هسته ای هستند.
وی نوشت:"جنون واشنگتن برای آغاز جنگ هسته‌ای، ناتو را به مرزهای روسیه نزدیک‌تر کرده، منجر به سرنگونی دولت‌های جمهوری‌های شوروی سابق و استفاده از آن‌ها علیه مسکو، مانند اوکراین، شده و خود را در اقدامات تحریک‌آمیز و تبلیغات نظامی مختلف علیه روسیه و رئیس جمهور آن نشان داده است".
رابرتز افزود، علاوه بر این، واشنگتن نه تنها روسیه، بلکه چین و ایران را نیز دشمن خود ساخته است.
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2023
رسانه: غرب روسیه را دست کم گرفت و هزینه آن را پرداخت
کارمند سابق کاخ سفید در پایان نوشت: "این دیوانگی است. و تنها با فروپاشی تمدن می تواند پایان یابد."
در ماه مه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در اجلاس سران گروه 7 در هیروشیما ، برنامه های امریکا برای آموزش خلبانان ارتش اوکراین برای هدایت جنگنده های اف 16 را به ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود تشریح کرد. به گفته جیک سالیوان، دستیار وزیر امنیت داخلی کاخ سفید، واشنگتن و متحدانش در ماه های آینده تصمیم خواهند گرفت که چه کسی و چه تعداد از این هواپیما ها را تامین کند.
نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه پیش از این هشدار داده بود که رفتار تحریک آمیز غرب در چارچوب بحران اوکراین می تواند منجر به وقوع جنگ هسته ای شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала