- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

شایگو از کاهش فعالیت های نیروهای اوکراینی خبر داد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی شایگو
سرگی شایگو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2023
اشتراک
وزیر دفاع روسیه، سرگی شایگو: نیروهای اوکراینی فعالیت خود را کاهش داده و در حال تجدید قوا هستند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو، وزیر دفاع اوکراین در نشست رئیس جمهور با اعضای شورای امنیت روسیه گفت، نیروهای اوکراینی فعالیت خود را کاهش داده و در حال تجدید قوا هستند.
رئیس دولت از شایگو خواست تا گزارشی از وضعیت منطقه عملیات ویژه ارائه کند. وزیر دفاع گفت: پس از 16 روز درگیری فعال دشمن با متحمل شدن خسارات قابل توجه، در حال حاضر در حال تجدید قوا و تجهیز و جمع آوری بخش هایی از گردان ها است.
با این وجود، وی خاطرنشان کرد، نیروهای مسلح اوکراین با وجود تلفات سنگین چه از نظر تجهیزات و چه در پرسنل، همچنان قدرت حمله را دارند.
پوتین همچنین این سوال را مطرح کرد که وزارت دفاع چگونه این تهدید را در ارتباط با تحویل تجهیزات نظامی مضاعف به اوکراین از طرف غرب را ارزیابی می کند.
به گفته شایگو، اکنون واضح است که هم تجهیزاتی که کیف قبلاً دریافت کرده و هم تحویل‌های آتی تأثیر قابل‌توجهی بر روند عملیات ویژه نخواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: در سال جاری کشورهای غربی قصد دارند 250 دستگاه تانک از جمله حدود 120 لئوپارد آلمانی، 31 آبرام آمریکایی و بقایایی از تانک های تی-72 که آنها از سراسر جهان جمع آوری کرده اند را به نیروهای مسلح اوکراین منتقل کنند.
ضد حمله، که مدتها در مورد آن در کی یف صحبت می کرد، در 4 ژوئن در جبهه های یوژنودونتسک، زاپوروژیه و آرتیوموفسک آغاز شد و حمله اصلی نیروهای مسلح اوکراین در بخش زاپاروژیه بود . کی یف تیپ های آموزش دیده توسط متخصصان ناتو و مسلح به تجهیزات غربی را به نبردراهی کرد.
افسر اطلاعاتی آمریکا از فرارسیدن آخرین مرحله درگیری در اوکراین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
افسر اطلاعاتی آمریکا زمان شکست نیروهای مسلح اوکراین را فاش کرد
همانطور که ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، نیروهای اوکراینی در هیچ وجهی موفق نیستند و متحمل خسارات سنگینی می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала