بایدن، شی جین پینگ را "دیکتاتور" خواند

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2023
اشتراک
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با اشاره به موضوع بالن برفراز آسمان ایالات متحده، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین را دیکتاتور خواند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، رئیس کاخ سفید که روز سه‌شنبه در یک مراسم در کالیفرنیا سخنرانی می‌کرد، گفت: "دلیل اینکه رهبر چین از سرنگونی این بالون با تجهیزات جاسوسی توسط آمریکا "بسیار ناراحت" شد، این بود که شی جین پینگ "نمی‌دانست که آن بالن در آنجا قرار داشت".
بایدن افزود: "این مایه شرمساری بزرگ برای دیکتاتورها است. وقتی آنها نمی دانند چه اتفاقی افتاده است. نباید در جایی که اتفاق افتاده است. آن بالن از مسیر خود منحرف شد".
در همین حین، درست یک روز قبل، رهبر آمریکا گفت که روابط واشنگتن و پکن در مسیر درستی قرار دارد و دیدار آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و شی جین پینگ منجر به پیشرفت در روابط دوجانبه می شود.
سفر بلینکن به چین که روز دوشنبه به پایان رسید، اولین سفر وزیر امور خارجه آمریکا به این کشور در پنج سال گذشته بود که در بحبوحه وخامت قابل توجه روابط میان پکن و واشنگتن بر سر طیفی از مسائل از جمله تایوان، سرنگونی بالن چینی بر فراز آمریکا و اختلاف نظرهای بسیار در زمینه های تجاری و فناوری انجام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала