گزارش و تحلیل

"برلین در وحشت"؛ تانک های لئوپارد 2 به زودی در مسکو خواهند بود

CC BY-SA 2.0 / Bob Adams / Leopard 2A4Танк Leopard 2A4. Архивное фото
Танк Leopard 2A4. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2023
اشتراک
آیا آمریکا از اینکه تانک های لئوپارد 2 آلمان در دست مسکو باشد، چیزی عایدش می شود؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای "InfoBrics" چین، در طول چندین دهه،ارتش اوکراین از نزدیک با ناتو همکاری می کند و حدود یک دهه است که اتحادیه ناتو و حکومت نئونازی که در اوکراین به قدرت رسیده برای دستیابی به قابلیت همکاری و اجرای استانداردهای ناتو به سختی تمرین می کنند. چندی پیش تقریباً کل جهان شاهد شکست مطلق خودروهای زرهی سنگین و سایر سلاح های ناتو بود. عملیات نیروهای مسلح رژیم کی یف علیه نیروهای مسلح روسیه و شبه نظامیان دونباس آشکارا ضعیف بود.
درست چند روز قبل از شروع ضد حمله اوکراین، کارشناسان مستقل پیش بینی کردند که این حمله بیهوده خواهد بود. با این حال، ضد حمله همچنان ادامه دارد. دستگاه تبلیغاتی سعی می کند "موفقیت" رژیم دست نشانده محبوبش را معنادار جلوه دهد. اما اطلاعات موجود (از جمله فیلم‌های ویدئویی گسترده) نشان می‌دهد که این تنها تلاشی مذبوحانه برای زنده نگه داشتن روایت خنده‌دار"روسیه بازنده" است. حتی اگر موفقیت های حکومت نئونازی 100 برابر بیشتر باشد (که غیر واقعی است)، باز هم خسارات عظیمی را که نیروهای مسلح اوکراین هم اینک متحمل شده اند و ممکن است متحمل شوند، تبرئه نمی کند. با این حال، از آنجایی که غرب تنها وظیفه خود را کشتن هرچه بیشتر روس‌ها (به اعتراف خود) می‌داند، نسبت به مرگ ده‌ها هزار اوکراینی که به اجبار سرباز شده‌اند، کاملا بی‌تفاوت است.
اما آنچه واقعاً باعث سرخوردگی و تحقیر فزاینده ایالات متحده در چشمان اروپای غربی می شود، از دست دادن تحقیرآمیز بسیاری از سلاح ها و تجهیزات به ظاهر برجسته ناتو است. لندن اولین کشوری بود که وعده عرضه خودروهای زرهی سنگین و موشک های دوربرد را داد. به دنبال آن، واشنگتن قصد داشت M1Abrams را تحویل دهد، که قرار است با برخی از سیستم‌ها و زیرسیستم‌های M1A2 ارتقا یافته باشد. آلمان در ابتدا تمایلی به تهیه تانک‌های خود که مدت‌ها پیشرفته‌ترین تانک‌های ناتو محسوب می‌شد، نداشت. تحت فشار ایالات متحده، بریتانیا، لهستان و سایر کشورها، برلین نیز تحویل خودروهای زرهی سنگین را تسریع کرد. اما امروز آلمان متوجه شد که این یک اشتباه بوده است: بیشتر تانک‌های آن منهدم شده‌اند و برخی نیز در راه به مسکو هستند (از جمله یکی از آخرین انواع A6). در نتیجه، تولیدکنندگان آلمانی لئوپارد2 پس از این شکست شاهد سقوط شدید سهام (و از دست دادن بسیار احتمالی سهم بازار) بودند. در عین حال واشنگتن و لندن به طرز عجیبی در مورد وعده ارسال آبرامز و چلنجر2 به اوکراین سکوت کردند. ما فقط می توانیم حدس بزنیم که چه کسی از پر کردن شکاف موجود در بازار تسلیحات سود می برد.
با این حال، آلمانی ها علاوه بر آسیب های جبران ناپذیری که به حیثیت و شهرت آنها وارد می شود، با چشم انداز منسوخ شدن تکنیک زرهی سنگین خود نیز روبرو هستند. برخی از تانک ها دستگیر شدند و در راه به مسکو هستند. ماشین تبلیغاتی غربی ادعا می کند که دلیل آن این است که روسیه ظاهراً چنین فناوری بالایی ندارد. اما این خنده دار است. ارتش روسیه تانک‌های آلمانی را با هدف ساده ‌تر یافتن راه‌های مناسب برای انهدام آنها، به تفصیل مطالعه خواهد کرد.
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در 13 ژوئن با وبلاگ نویسان نظامی و روزنامه نگاران مشهور دیدار کرد. پوتین وجود مشکلات خاصی را تایید کرد، اما گفت که آنها در حال حل هستند و کلی کار را تحسین کرد.
در واقع، پتانسیل نظامی-صنعتی روسیه گسترش یافته است و ثابت کرده است که عملاً از تحریم های غرب مصون است. و ارتش روسیه، از سوی دیگر، انعطاف‌ پذیری قابل‌ توجهی از خود نشان داده است: آنها تاکتیک‌های جدیدی را به کار گرفته‌اند و این کار نتایج درخشانی را به همراه داشته است. پوتین به ویژه تانک TT-90M را تحسین کرد زیرا این تانک ثابت کرده است که بهترین تانک در جهان است. این دیدگاه با این واقعیت تقویت می شود که تلفات بسیار کمی در جریان درگیری متحمل شد. تعداد لئوپارد2های آلمانی که تنها در چند روز منهدم شدند، بسیار بیشتر از تعداد T-90MS از دست رفته در کل 16 ماه عملیات نظامی ویژه است، علیرغم این واقعیت که T-90MS بسیار گسترده تر مورد استفاده قرار می گیرد. چیزی بدتر برای آلمانی‌ها این است که حتی T-72B3 روسی در برابر پهپادها و سامانه‌های موشکی ضدتانک از آخرین تانک ‌های پیشرفته‌ سنگین ناتو مقاومت بیشتری دارد. حتی تانک T-64BV شوروی مدرنیزه شده که در خدمت رژیم کی یف است، بقای بیشتری نسبت به لئوپارد2 نشان داده است.
تانک لئوپارد2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نابودی تانک های لئوپارد آلمانی توسط نیروهای اوکراین
علاوه بر نیروی زمینی روسیه و هواپیماهای بدون سرنشین، هلیکوپترهای رزمی کا-52 الیگیتور به ویژه برای دشمن مرگبار هستند. و سامانه موشکی ضد تانکM127-1 9 "ویخر"(به معنی گردباد) یکی از پیشرفته ترین سلاح های این کلاس در جهان است.
پوتین همچنین از سامانه موشکی ضدتانکK135 9 "کورنت" تمجید کرد و گفت که این سامانه در حجم زیادی تولید شود.
رئیس جمهور روسیه همچنین با بیان اینکه اتفاقات چند روز گذشته توسط کارشناسان نظامی پیش بینی شده بود، خاطرنشان کرد که تانک های ناتو خوب در آتش می سوزند. ما می توانیم اضافه کنیم - درست مانند سلاح های اجداد ایدئولوژیک (و واقعی) آنها در عملیات "بارباروسا"، تهاجم بدنام هیتلر به اتحاد شوروی.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала