- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نابودی تانک های لئوپارد آلمانی توسط نیروهای اوکراین

CC BY-SA 2.0 / Bob Adams / Leopard 2A4تانک لئوپارد2
تانک لئوپارد2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2023
اشتراک
ایلان ماسک به ارزیابی تعداد تانک های نابودشده نیروهای اوکراین پرداخت.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی در توییتر درباره از دست دادن تانک های آلمانی لئوپارد 2 توسط ارتش اوکراین اظهار نظر کرد.
یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر، با انتشار پستی در مورد آندری ملنیک معاون وزیر امور خارجه اوکراین که از آلمان خواسته بود تعداد بیشتری از تانک های لئوپارد 2 را در اختیار کی‌یف بگذارد، نوشته بود: "با قضاوت بر اساس ویدیوهای توییتر در روزهای اخیر، آنها در حال تکه تکه شدن هستند".
او نوشته بود که ارتش اوکراین به اندازه کافی برای استفاده از آنها آموزش ندیده است و تجهیزات جدید احتمالی بیهوده خواهد بود.
ماسک با توجه به این پست در کامنتی نوشت: "تعدادی از تانک‌ها به راحتی توسط سلاح‌های ضد تانک و مین‌ها نابود می‌شوند. به این ترتیب، باید یا تعداد زیادی از آن‌ها وجود داشته باشد یا اصلاً نباید وجود داشته باشند".
Штурмовик Су-25 на аэродроме авиацентра им. В. П. Чкалова в Липецке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2023
کدام هواپیما "تانک پرنده" ارتش روسیه است؟
به گفته الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، تا پایان ماه مه، کشورهای غربی حدود 60 دستگاه تانک لئوپارد 2 را به کی‌یف تحویل دادند و در ماه فوریه، وزارت اقتصاد آلمان نیز صادرات 178 دستگاه تانک لئوپارد 1A5 به اوکراین را تایید کرد.
روز شنبه گذشته، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که چهار فروند لئوپارد 2 در جریان تلاش برای حمله در مسیرهای یوژنودونتسک و زاپاروژیه از بین رفته و سه تانک دیگر نیز روز یکشنبه گذشته منهدم شدند. پنجشنبه هفته گذشته، وزارت دفاع روسیه از انهدام سه تانک آلمانی و سه شنبه هفته گذشته (از 5 ژوئن تا 13 ماه ژوئن) از انهدام هشت تانک خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала