توضیحات مینسک در مورد استقرار سلاح های هسته ای در بلاروس

© Sputnik / Evgeny Biyatovنظامیان بلاروس
نظامیان بلاروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2023
اشتراک
معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس روز دوشنبه گفت، استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس پاسخی به اقدامات ایالات متحده و متحدانش در اروپا است.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که مسکو و مینسک توافق کردند که بدون نقض تعهدات بین‌المللی، سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را در بلاروس مستقر کنند. پوتین توضیح داد که روسیه تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل نمی‌کند، بلکه همان کاری را انجام می‌دهد که ایالات متحده برای چندین دهه انجام داده است. پوتین روز جمعه گفت که طبق برنامه‌های بلاروس و روسیه، اولین محموله به بلاروس تحویل داده شد و این طرح‌ها تا پایان سال به طور کامل اجرا می‌شوند.
"ویکتور تومار" معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس روز دوشنبه گفت:" آمریکایی ها و لهستانی ها اولین کسانی بودند که گفتند روس ها از سلاح های هسته ای تاکتیکی در عملیات نظامی ویژه استفاده خواهند کرد. اگرچه نظامیان حرفه ای اهداف و پیش نیازهای استفاده از آن را نمی دیدند. اما آمریکایی ها در زمینه اطلاعات پیروز شدند و شروع به تغییر بمب های هسته ای خود کردند که در پنج کشور اروپایی قرار دارند. آنها اقدامات خود را زیر این پرده پنهان کردند تا در اروپا ناآرامی ایجاد نشود. بنابراین اقدام ما در حال حاضر گام های منسجم به سمت اقدامات آنها است".
تومار خواستار بازگشت به رویدادهای 2022 شد و توجه را به این واقعیت جلب کرد که در آن زمان بلاروس و روسیه اولین کسانی نبودند که در مورد سلاح های هسته ای تاکتیکی صحبت کردند، بلکه ایالات متحده و لهستان بودند.
تومار همچنین گفت که از آنجایی که بلاروس قرار نیست به کسی حمله کند، تسلیحات و ساختار نیروهای مسلح موجود در این جمهوری اقدامات بازدارندگی استراتژیک را فراهم می کند. او گفت: "ما در حال حاضر برای هر چیزی آماده ایم. ما موازنه قوا را حفظ می کنیم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала