دستگاه های سیاست خارجی آمریکا و چین نتایج مذاکرات دوجانبه خود را اعلام کردند

© AFP 2023 / Wang Zhaoپرچم چین و آمریکا
پرچم چین و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2023
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا: بلینکن و همتای چینی او مذاکراتی صریح، سازنده و عینی را در پکن برگزار نمودند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در بیانیه ای که در نتیجه مذاکرات روز یکشنبه آنتونی بلینکن رئیس دستگاه سیاست خارجی آمریکا با سین گانوم وزیر خارجه جمهوری خلق چین منتشر نمود، اعلام کرد: "آنتونی بلینکن وزیر خارجه امروز مذاکراتی سازنده، صریح و عینی را با سین گانوم وزیر خارجه جمهوری خلق چین برگزا کرد".
به گفته این وزارتخانه، بلینکن در این دیدار به همتای چینی خود اعلام کرده است که ایالات متحده به دفاع از منافع و ارزش های خود ادامه داده و از وی برای سفر به واشنگتن برای ادامه مذاکرات دعوت بعمل آورد.

در این بیانیه آمده است: "وزیر خارجه اینکه ایالات متحده همواره بر منافع و ارزشهای ملت آمریکا با کار با متحدان و شرکا روی تقویت دیدگاه جهانی ما، پایدار خواهند بود را بیان کرد".

وزیر خارجه چین اما اعلام کرد: "روابط بین جمهوری خلق چین و ایالات متحده آمریکا در پایین ترین نقطه از ابتدای روابط دیپلماتیک قرار دارند و این آنها پاسخگوی منافع دو کشور نمی باشند".

تلویزیون مرکزی چین اظهارات گان را اینگونه نقل می کند: "در حال حاضر روابط چین و آمریکا در پایین ترین نقطه از لحظه برقراری روابط دیپلماتیک می باشند، این امر پاسخگوی منافع ریشه ملت های دو کشور نبوده و پاسخگوی امیدهای جامعه جهانی نیست".

وزیر خارجه چین تاکید کرد که پکن به ساخت روابط پایدار، قابل پیش بینی و سازنده با ایالات متحده آمریکا پایدار می باشد. وی همچنین در دیدار با همتای آمریکایی خود آمادگی خود را برای سفر واشنگتن در زمان مناسب برای طرفین، ابراز نمود.
США и Китай - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2023
دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با چین گانگ، وزیر خارجه چین در پکن + ویدئو
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала