مظنون به ترور ماکرون بازداشت شد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز نگرانی فرانسه از بازداشت معترضین در ایران
ابراز نگرانی فرانسه از بازداشت معترضین در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2023
اشتراک
روزنامه پاریسین از بازداشت فرد مظنون به ترور ماکرون خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پاریسین روز شنبه گزارش داد که مجریان قانون فرانسه یک فعال تندرو مظنون به ترور امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را بازداشت کردند.
این روزنامه در گزارش خود آورد که این فعال چپ افراطی تحت بازجویی پلیس فرانسه قرار گرفته است و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد. این فرد متهم است که در ماه آوریل قصد ترور رئیس جمهور فرانسه را داشته است.
این روزنامه فرانسوی یادآور می‌شود که صحبت از حادثه‌ای است که در ۲۷ آوریل در جریان حضور رئیس جمهور فرانسه به در مراسمی به مناسبت یکصد و هفتاد و پنجمین سالگرد لغو برده داری در این کشور رخ داد. خبر حضور ماکرون از چند روز پیش در رسانه‌های فرانسه منتشر شد و متعاقب آن مخالفان سیاست‌های ماکرون به ویژه اصلاحات بازنشستگی گرد هم آمدند. تظاهرکنندگان فرانسه سعی در عبور از حلقه امنیتی داشتند که با گاز اشک آور پلیس مواجه شدند.
در پایان این مراسم، یک فعال ۲۰ ساله جناح چپ در حین خروج ماکرون، یک بمب دودزا به سمت بالگرد وی شلیک کرد. این فرد بعدها از سوی پلیس فرانسه شناسایی و در منزل خود بازداشت شد.
این فرد به تلاش برای انهدام بالگرد دولتی، اقدام به ترور نیروهای امنیتی که در داخل آن بودند و تلاش برای ترور رئیس جمهور متهم شد.
فرد بازداشت شده اقدام خود را انکار نکرد و اظهار داشت که می‌خواست از این طریق به ماکرون بفهماند که ساکنان این کشور با سیاست او موافق نیستند. این روزنامه می نویسد: دادستانی بر حفظ مجرم در ادامه مراحل قضایی اصرار دارد، این مرد نیز ملزم به انجام معاینات روانپزشکی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала