نکات مهم سخنرانی پوتین در مجمع بین المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ

© Фотохост-агентство РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر ПМЭФ-2023. Президент РФ В. Путин на пленарном заседании
ПМЭФ-2023. Президент РФ В. Путин на пленарном заседании - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2023
اشتراک
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در مجمع بین المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ وضعیت اقتصاد روسیه را ارزیابی کرد و در مورد نظم نوین جهانی، ثبات اقتصاد روسیه و ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در جلسه عمومی مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ صحبت کرد و در مورد تأثیر عملیات ویژه بر اقتصاد روسیه صحبت کرد. اظهارات کلیدی وی در زیر به شکل خلاصه بیان شده است:
رکورد نرخ پایین بیکاری و رشد تولید ناخالص داخلی
رئیس دولت تاکید کرد: اقتصاد روسیه با شرایط جدید سازگار شده و به لطف استراتژی درست انتخاب شده در سال گذشته رشد ثابتی را نشان می دهد.
نرخ بیکاریدر روسیه 3.3 درصد است، که هرگز اینقدر پایین نبوده است.
رئیس جمهور توضیح داد که مقامات اجازه افزایش قیمت ها را ندادند، رشد تولید ناخالص داخلی تا پایان سال به کمتر از دو درصد خواهد رسید، این به روسیه اجازه می دهد جایگاه خود را در بین اقتصادهای پیشرو جهان حفظ کند.
تولید ناخالص داخلی در آپریل سال جاری 3.3 درصد رشد سالانه داشته و تا پایان سال بیش از یک درصد اضافه خواهد شد.
رشد درآمد و افزایش حداقل دستمزد
رئیس دولت گفت: از ژانویه 2024، حداقل دستمزد 18.5 درصد شاخص خواهد شد. تا سال 2030، به صورت اسمی، حداقل دستمزد باید دو برابر شود.
در سال 2022، 1.7 میلیون نفر از فقر خارج شدند و نرخ فقر زیر دو رقمی 9.8 درصد بود.
ولادیمیر پوتین رهبر روسیه خاطرنشان کرد: درآمد واقعی قابل تصرف افزایش یافت. به گفته وی، وام مسکن با سرعت بیشتری در حال رشد است - بیش از 18 درصد. ما به طور خاص از فقیرترین شهروندان حمایت می کنیم. و اگر به درآمد آنها نگاه کنید، آنها 25 درصد رشد کردند .
درباره جهان چند قطبی و فروپاشی استعمار
سیستم جهانی نئواستعماری ذاتاً دیگر وجود ندارد و نظم جهانی چند قطبی در حال تقویت است. این یک روند اجتناب ناپذیر است.
پوتین افزود: برخی از کشورهای جهان نمی خواهند که دیگران جایگزینی برای هواپیماها، خدمات بانکی و موارد دیگر داشته باشند. آنها نیازی به رقبا ندارند و سعی می کنند حریفان را "لغو" کنند، اما این کار نمی کند.
با برخی از این کشورها، که رهبران آنها اغلب تسلیم فشارهای خارجی نمی شوند، آنهایی که نه توسط منافع خارجی، بلکه توسط منافع ملی خودشان هدایت می شوند، حجم تجارت متقابل ما حتی ده ها درصد رشد نکرده است، بلکه خیلی بیشتر از آن افزایش یافته است.
روسیه توانسته است اقتصاد خود را به سمت بازارهای کشورهای آسیایی، آفریقا و آمریکای لاتین تغییر دهد. پوتین همچنین به پویایی درآمدهای غیر نفتی و گازی - به اضافه 9.1 درصد اشاره کرد.
در مورد خروج شرکت های غربی
شما به خوبی می دانید که ما هرگز کسی را از بازار و اقتصاد خود بیرون نکرده ایم. برعکس، ما پیشنهاد دادیم که همه جوانب مثبت و منفی را بسنجیید و در مورد شرکای روسی خود و عواقب احتمالی چنین اقدامی با دقت فکر کنیید. شرکای ما حق انتخاب داشتند.
شکست ضد حمله و سوختن لئوپاردها در آتش
رئیس جمهور گفت که اوکراین از ذخایر استراتژیک در ضد حمله برای شکستن و تحکیم استفاده می کند، اما هیچ موفقیتی کسب نکرده است.
رئیس جمهور روسیه در نشست سران سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2023
پوتین از تلفات سنگین اوکراین در جریان ضد حملات کی یف خبر داد
در هیچ یک از مناطق، نظامیان اوکراینی به اهداف خود نرسیدند. در واقع، تلفات آنها بسیار زیاد است. در مقایسه با ارتش روسیه از 10 دربرابر یک است. این یک واقعیت است.
نیروهای مسلح اوکراین تلاش‌های جدیدی برای حمله انجام می‌دهند، جنگ در حال حاضر از جمله در منطقه زاپوروژیادر جریان است، اما کی‌یف هیچ شانسی ندارد.

در حال حاضر نبردی در جریان است. من فکر می کنم که نیروهای مسلح اوکراین در اینجا هیچ شانسی ندارند، هیچ شانسی وجود نخواهد داشت. درست مانند سایر جهات، من در مورد آن شک ندارم.

به گفته رئیس جمهور روسیه، تولید محصولات نظامی را در طول سال 2.7 برابر افزایش داد، در حالی که کی‌یف تولیدات نظامی خود را از دست داد.
Глава МИД РФ С. Лавров встретился со спецпосланником генсека ООН по Сирии Г. Педерсеном - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2023
لاوروف وعده پاسخ نظامی-فنی به حضور F-16 در آسمان اوکراین را داد
رهبر روسیه همچنین در مورد تحویل احتمالی F-16 برای کی یف اظهار نظر کرد. او آنها را خطر جدی دخالت بیشتر ناتو در درگیری خواند.
اگرجنگنده ها در پایگاه های هوایی خارج از اوکراین مستقر شوند و در درگیریها مورد استفاده قرار گیرند، باید ببینیم چگونه می توانیم ضربه بزنیم و کجا می توانیم سلاح هایی را که در درگیری ها علیه ما استفاده می شود را منهدم کنیم.
رئیس دولت تصریح کرد که ارتش روسیه با موفقیت تجهیزات نظامی غربی را نابود می کند.
درباره "آخرین هیتلر" و مبارزه با نازیسم
"جنگ در اوکراین، در جنوب شرقی اوکراین، توسط رژیم اوکراین با حمایت حامیان خود در غرب در سال 2014 آغاز شد. اما هیچ کس سعی نمی کند در غرب در مورد این موضوع صحبت کند. اما باید یادآوری کنم. نیروی هوایی، تانک، توپخانه در شمال غرب علیه دونباس استفاده شد. این چه چیزی است، اگر جنگ نیست؟
رئیس دولت روسیه، مقامات اوکراین را به قهرمان سازی از نئونازی ها متهم کرد.

امروز، نئونازی‌ها، نوادگان هیتلر، به عنوان قهرمانان اوکراین منتصب شده اند. هولوکاست نابودی شش میلیون یهودی است. فقط یک و نیم میلیون نفر در اوکراین بیشترین آمار به دست باندرا کشته شدند.

پوتین به نقل از سوابق باندرا از 1939-1941، جایی که آنها می گویند که "مسکو و یهودیان بزرگترین دشمنان اوکراین هستند."
رهبر روسیه تاکید کرد: وظیفه غیرنازی کردن اوکراین یکی از وظایف کلیدی مسکو است.
ПМЭФ-2023. Президент РФ В. Путин на пленарном заседании - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2023
پوتین: غرب از بحران کنونی اوکراین سود می‌برد
ما موظف به مبارزه با این هستیم. روسیه پراثرترین کشور در مبارزه با نازیسم است. ما هرگز این را فراموش نخواهیم کرد.
پوتین درباره تسلیحات هسته ای و پاسخ به غرب "زرشک"
روسیه تعداد زیادی سلاح هسته ای دارد و ذخایر آنها را کاهش نخواهد داد!

ما بیشتر از کشورهای ناتو از این قبیل تسلیحات داریم. آنها این موضوع می دانند و همیشه ما را متقاعد می کنند که مذاکراتی را برای کاهش شروع کنیم، زرشک!، همانطور که مردم ما می گویند.

به گفته رئیس جمهور، کشورهای غربی مدام مسکو را به اقدامات سخت ترغیب می کنند و انتظار دارند که "دکمه ها را فشار دهیم.
چنین نیازی نیست، زیرا دشمن در خط مقدم هیچ موفقیتی ندارد. و با درک اینکه موفقیت بعید است، ما را به اقدامات سختی تحریک می کنند به این امید که بعداً با انگشت اشاره بگویند: خوب، ببینید چقدر آنها بد هستند، چقدر ظالم هستند و همه شرکای ما بگویند که شما نمی توانید با آنها همکاری کنید.
رهبر روسیه همچنین به استقرار سلاح های هسته ای در بلاروس اشاره کرد و خاطرنشان کرد که این یک عنصر بازدارنده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала