لیخاچف: انرژی هسته ای باید تا یک قرن دیگر در تراز انرژی جهانی باشد

© Sputnik / Ramil SitdikovПервый заместитель министра экономического развития Российской Федерации Алексей Лихачев
Первый заместитель министра экономического развития Российской Федерации Алексей Лихачев - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2023
اشتراک
مدیرعامل "روس اتم" گفت که انرژی هسته ای به عنوانیک شکل تولید انرژی پاک باید تا یک قرن دیگر در تراز انرژی جهانی وجود داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی لیخاچف، مدیرعامل شرکت دولتی انرژی اتمی "روس اتم" گفت که انرژی هسته ای به عنوان یک شکل تولید انرژی پاک و بدون کربن باید تا یک قرن دیگر در تراز انرژی جهانی وجود داشته باشد.
لیخاچف در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ بیان کرد: مهمترین چیز تأثیر پیچیده بر طبیعت است. از این نظر، در هیچ جای دنیا تردیدی وجود ندارد که انرژی هسته ای باید تا یک قرن دیگر در تراز انرژی سیاره ما باشد.
لیخاچف خاطرنشان کرد: موضوع "سبز مبتذل" تراز انرژی جهانی قبلاً به پایان رسیده است، اما هنوز در خارج از کشور تلاش می شود انرژی هسته ای را به "خوب" و "بد"، "سبز" تقسیم کند.
مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در تاریخ 14 تا 17 ژوئن 2023 برگزار می شود و یکی از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای تجاری در جهان است.
با توجه به آشفتگی اقتصاد جهانی که با دگرگونی انجمن‌های اقتصادی بین‌المللی، نابرابری اجتماعی فزاینده، روابط تجاری و سیاسی ناپایدار همراه است، چشم‌انداز توسعه پایدار اقتصاد جهانی امروزه اهمیت ویژه‌ای دارد. مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ یک فضای واحد قابل اعتماد با فرصت های برابر برای همه نهادهای اقتصادی در جهان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала