Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

آمریکا: بهترین مسیر در قبال ایران دیپلماسی است

© sputnikدیپلماسی بهترین مسیر در قبال ایران است
دیپلماسی بهترین مسیر در قبال ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری گفت که واشنگتن دیپلماسی را بهترین مسیر در قبال ایران می‌داند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز پنجشنبه بار دیگر تأکید کرد واشنگتن دیپلماسی را "بهترین مسیر" در قبال ایران می‌داند.
میلر در پاسخ به سوال یک خبرنگار که درباره رویکرد دولت جو بایدن در قبال برنامه هسته‌‌ای ایران پرسیده بود گفت: "اولویت اصلی ما جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است."
وی اضافه کرد: "این اعتقاد ما از زمان روی کار آمدن در این دولت است. اگر نقطه‌ای که هنگام روی کار آمدن این دولت در آن قرار داشتیم را به یاد بیاورید... البته باید قبل‌تر بروم و بگویم اگر نقطه‌ای که هنگام روی کار آمدن دولت قبلی در آن قرار داشتیم را به یاد بیاورید، باید گفت که برنامه هسته‌ای ایران در وضعیت مهار قرار داشت."
متیو گفت: "متأسفانه دولت قبل از برجام خارج شد و به ایران اجازه داد به سمت سلاح هسته‌ای پیشروی کند. ما تلاش کرده‌ایم تلاش‌های آنها برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را مهار کنیم ولی این را روشن کرده‌ایم که همه گزینه‌ها روی میز باقی هستند."جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای کشورهای غربی درباره تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را قویاً رد کرده است. تهران البته می‌گوید حق غنی‌سازی اورانیوم برای مصارف صلح‌آمیز را برای خود محفوظ می‌داند.
متیو میلر در بخش دیگری از این نشست خبری شایعات مطرح‌شده در رسانه‌های غربی درباره حصول "تفاهم" یا "توافق موقت" با ایران را تکذیب کرد.
نشست کمیسیون مشترک برجام در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2023
گزارش و تحلیل
آیا غول توافق از چراغ جادویی خارج می شود؟
وی گفت: "اما در مورد برنامه هسته ای ایران، همانطور که گفتم هنوز هیچ توافقی وجود ندارد و گزارش ها در خصوص حصول توافق یا ساز و کار یا هر چیز دیگری که اسمش را می‌گذارید درست نیست."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала