- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

جراحت شدید رئیس اداره اطلاعات اوکراین بودانوف

CC BY 4.0 / The Presidential Office of Ukraine / Kyrylo Budanov (cropped)Начальник Главного управления разведки Министерства обороны Украины Кирилл Буданов
Начальник Главного управления разведки Министерства обороны Украины Кирилл Буданов  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2023
اشتراک
رئیس اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین بودانوف درتاریخ 29 می در جریان حمله موشکی روسیه به یکی از ساختمان های مربوطه این سازمان دچار جراحت شدید شد.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از کارمندان سازمان های مجری قانون روسیه به نقل از منابعی در اطلاعات نظامی اوکراین گفت : رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، کریل بودانوف که به دست داشتن در حملات تروریستی علیه روس‌ها اعتراف کرده بود و در حال تدارک حملات تروریستی در روسیه بود، در جریان حمله موشکی روسیه به مقر فرماندهی اوکراین مجروح شد. بودانوف به لهستان منتقل شد و پس از آن او توسط یک هواپیمای ویژه نیروی هوایی ایالات متحده از لهستان به آلمان برای مداوا منتقل شد و اکنون در بیمارستان در برلین بستری است.
بر اساس اطلاعاتی که نیروهای امنیتی روسیه از منابعی در اداره اطلاعات اصلی اوکراین دریافت کردند، مشخص شد که کریل بودانوف در روز حمله روسیه به ساختمان اداره اطلاعات اصلی واقع در جزیره ریبالسکی در کی یف مجروح شده است. در 29 می یک موشک روسی به دفتر مجاور اتاق بودانوفبرخورد کرد و بودانوف موفق شد از زیر آوار بیرون بیاید، او توسط یک هلیکوپتر آمبولانس هوایی نیروهای مسلح اوکراین به پایگاه نظامی Rzeszow واقع در لهستان منتقل شد. برای انتقال بودانوف به برلین از رامشتاین، هواپیمای 84-0087 با نام تجاری C-21A اسکادران 86 نیروی پزشکی هوایی نیروی هوایی ایالات متحده وارد لهستان شد. رکوردی از پرواز این هواپیمای آمریکایی نیز در داده های سرویس فلای رادار حفظ شده و تایید کننده صحبت های منبع در مورد مسیر حرکت این هواپیمای نیروی هوایی آمریکاست.
این منبع افزود که منابع اطلاعاتی ارتش اوکراین مکان دقیقی را که بودانوف تحت درمان است را بیمارستانی در برلین با نشانی Scharnhorststrasse 13, 10115 گزارش کردند. به گفته وی، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد حال رئیس اداره اطلاعات اوکراین، بودانوف اکنون وخیم است.
در عین حال، بودانوف از 29 مه به طور علنی در اماکن و اینترنت ظاهر نشده است و آخرین بار ویدئویی را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد که در آن مسکو را به واکنش سریع به حملات موشکی تهدید کرد که زمان این پست 15:20 می باشد در حالی که به گزارش سرویس فلایت رادار، این هواپیما ساعاتی قبل به با بودانوف بلند شده بود. با این حال، از این ویدیوی بودانوف مشخص نیست که چه زمانی فیلمبرداری شده است. در 5 ژوئن، مقامات رژیم کی یف اخبار منتشر شده در اوکراین در مورد مرگ بودانوف را تکذیب کردند، اما چیزی در مورد مجروحیت وی، محل و وضعیت وی اعلام نکردند.
در 29 ماه می، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه یک حمله موشکی گروهی به فرودگاه‌های نظامی اوکراین انجام داده و به پست‌های فرماندهی و پست‌های راداری و همچنین تجهیزات هوانوردی حمله کردند.
کانال های اوکراینی در مورد اعتصابات در جزیره ریبالسکی نوشتند، جایی که دفتر اداره اصلی اطلاعات در آن قرار دارد، نشریه پولیکا استرانا به نقل از ساکنان کی یف گزارش داد که مردم به آن منطقه رسیده اند و حمل و نقل در آن محل مسدود شده است. روز بعد، سیاستمدار اوکراینی، از اعضای سابق پارلمان اوکراین ایلیا کیوا، تخریب مقراداره اطلاعات اوکراین را را اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала