Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

پروژه های سینمایی ایران و روسیه کلید خورد + ویدئو

سیدمهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی
سیدمهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2023
اشتراک
در حاشیه مجمه اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ، خبرگزاری اسپوتنیک در گفتگوی اختصاصی با سیدمهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ایران، درباره چشم انداز همکاری های مشترک میان سینمای ایران و روسیه به گفتگو پرداخت.
خبرنگار اسپوتنیک در سوالی پرسید آقای جوادی، آیا سینمای روسیه و ایران در حال آماده سازی پروژه های مشترک در صنعت سینما هستند؟
در یک سال و نیم گذشته، گفتگوهای بسیار خوبی میان ما و دست اندرکاران سینمای روسیه قرار گرفته است. بخشی از سینمای خصوصی ایران با بخش سینمای خصوصی روسیه و تهیه کنندگان روسیه مرتبط شده است. و در حاضر در حال تعریف پروژه های مشترک سینمایی میان ایران و روسیه هستیم.
آیا در حال حاضر، فیلم یا سریالی با همکاری سینمای ایران و روسیه در مرحله تهیه است؟
چندین پروژه مطرح شده و طرح ها فیلمنامه ها در حال آماده سازی و‌نگارش است. یکی دو تعامل نیز تا مرحله پیش تولید پیشرفت کرده است.

انتخاب بازیگران مشترک بر چه مبنایی است؟
در پروژه های مشترک، انتخاب بازیگران مبتنی بر مقتضیات پروژه، کارگردان و تهیه کننده برای انتخاب بازیگر تلاش می شود، در این مورد نیز سعی شده است با مشارکت دو طرف این امر صورت پذیرد.
آیا برنامه ریزی برای زمان فیلمبرداری این پروژه های مشترک مشخص است؟
مهمترین چیز رسیدن به داستانی است که هم مردم ایران و روسبه از آن استقبال کنند. اساس پروژه مشترک رسیدن به فیلمنامه خوب و نحوه تولید فیلم است.
سینمای روسیه در قیاس با سینمای غرب چگونه ارزیابی می کنید؟
سینمای روسیه یک سینمای صاحب سبک است، و دارای هویت خاص است. بسیاری طرفداران سینما سبک خاص سینمای روسیه هستند و طرفداران خود را دارد.
سینمای روسیه باید بر هویت سینمای خود پافشاری کند و آنرا تقویت کند و از این طریق سبک خود را در جهان سینما گسترش دهد.
و در پایان چه چیزی در سینمای روسیه به سینمای ایران نزدیک است؟
ایران و روسیه، مسائل تاریخی و فرهنگی مشترک زیادی دارند. سینمای روسیه همانند سینمای ایران، در بسیاری ابعاد اخلاق مدار است و برآمده از فرهنگ و هنر و تمدن کهن منطقه است. این سینمای روسیه با ریشه های مشترک زیاد و همکاری های زیاد با سینمای ایران داشته باشد.
بیست و ششمین مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ 2023، با بیش از هفده هزار نفر شرکت کننده از یکصد و سی کشور جهان، و به عبارتی با سه هزار شرکت کننده دیروز شروع به کار کرد، این مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در تاریخ 14 تا 17 ژوئن برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала