- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

مشاور سابق پنتاگون از شکست کامل ضد حمله ارتش اوکراین سخن گفت + فیلم

© AP Photo / Efrem Lukatskyمشاور سابق پنتاگون از شکست کامل ضد حمله ارتش اوکراین سخن گفت
مشاور سابق پنتاگون از شکست کامل ضد حمله ارتش اوکراین سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2023
اشتراک
سرهنگ داگلاس مک گرگور مشاور سابق پنتاگون در کانال یوتیوب Judging Freedom پیشرفت ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین را ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد که آنها هیچ موفقیتی به دست نیاورده اند.
به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: به اصطلاح دستاوردهای ارتش اوکراین در ضد حمله تنها در گزارش های نیروهای مسلح اوکراین منعکس شده است، اما از آنجایی که آنها در فاصله زیادی از منطقه جنگی قرار دارند، ارزشی ندارند. به عنوان مثال، سرهنگ آمریکایی حالتی را ذکر کرد که در آن ارتش اوکراین به چندین ساختمان ویران شده که در فاصله 15-25 کیلومتری از خط تماس قرار دارند، می بالد.
یوهان بالیتسکی، سرپرست استان زاپاروژیه نیز ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین را ارزیابی و تأکید کرد که نیروهای اوکراینی حتی یک قدم هم پیش نرفتند. به گفته وی، استحکامات بسیار جدی در خط مقدم در استان زاپاروژیه ساخته شده است.
پیوتر تولستوی، نایب مجلس رئیس دومای روسیه ، به نوبه خود تأیید کرد که برنامه های کی یف برای انجام یک ضد حمله شکست خورده است. وی خاطرنشان کرد که شکست نیروهای مسلح اوکراین باعث شد بسیاری از اروپایی ها فکر کنند که بیهوده از اوکراین حمایت کرده اند. وی تصریح کرد: اخیرا روسیه توانسته است حدود 120 تانک را که توسط کشورهای غربی به کی یف تحویل داده شده بود، منهدم کند.
ویکتور لیتوفکین، سرهنگ بازنشسته ارتش روسیه و تحلیلگر نظامی در شرایط ناکامی های کی یف، پیش بینی کرد که نیروهای مسلح اوکراین بقایای تجهیزات غربی را در تلاش دوباره برای حمله از دست خواهند داد. وی افزود: اگر تسلیحات غربی در پشت جبهه باقی بماند، نابودی آنها تنها در صورتی امکان پذیر است که ارتش روسیه از منطقه دقیق تمرکز آنها اطلاع داشته باشد.
شکست اوکراین را حتی در غرب نیز قبول می کنند. منابع بی‌بی‌سی تعریف کردند مقامات غربی در کنفرانس های خبری خود به جریان دشوار ضد حمله ارتش اوکراین اذعان نموده و تأکید کردند که ارتش روسیه در مواضع با دقت آماده شده به خوبی دفاع کرده و بین خطوط تاکتیکی عقب‌نشینی می‌کند. در عین حال، آنها خاطرنشان کردند که آنچه در حال رخ دادن است برای آنها تعجب آور نبود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала