آیا ماکرون، اسب تروا به اجلاس گروه بریکس می فرستد؟

© Sputnikاسب تروای ماکرون
اسب تروای ماکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2023
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مقامات فرانسوی باید توضیح دهند که چرا امانوئل ماکرون، رئیس جمهورفرانسه می خواهد به اجلاس گروه بریکس در آفریقای جنوبی بیاید.
به گزارش اسپوتنیک، خانم زاخاروا گفت: "آیا آنها می خواهند یک بار دیگر نوعی تماس برقرار کنند تا فعالیت پاریس را نشان دهند یا این نوعی اسب تروا است - بگذار خودشان بگویند. من فکر می کنم قبل از هر چیز باید در کاخ الیزه در اینباره صحبت کنند یا کسانی که به آنها تفویض اختیار خواهد شد."
این دیپلمات روس خاطرنشان کرد صحبت در مورد سازمانی است که فرانسه به هیچ وجه عضو آن نیست و در رابطه با آن هرگز "حتی هیچگونه ادبی" را نشان نداده چه برسد به نیات خیر.
نشریه Opinion روز قبل نوشت، مکرون از سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی خواست تا به او فرصت شرکت در نشست بریکس را بدهد. این نشریه خاطرنشان کرد که چنین درخواستی رامافوسا را ​​شگفت زده کرد. به گفته یک منبع آگاه، آفریقای جنوبی پاسخی نداده که آیا حاضر است به دیگر رهبران بین المللی اجازه حضور در این رویداد را بدهد یا خیر و سخنگوی رامافوسا درباره درخواست ماکرون هیچ چیزی را نمی داند.
بریکس برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را متحد می کند. آرژانتین، ایران، اندونزی، ترکیه، عربستان سعودی و مصر نیز تمایل خود را برای پیوستن به این بلوک اقتصادی اعلام کردند. آفریقای جنوبی امسال ریاست بریکس را برعهده دارد، پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در ماه اوت در ژوهانسبورگ برگزار خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала