پوتین: غرب همیشه در تلاش برای بی ثبات کردن روسیه بوده است

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2023
اشتراک
رئیس‌جمهور روسیه گفت که غرب همواره در تلاش برای بی ثبات کردن روسیه بوده، زیرا هیچ‌کس به کشوری با چنین پتانسیل‌هایی نیاز ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه روز سه نشبه در دیدار با خبرنگاران نظامی گفت:" مثلاً در قفقاز با چه کسی جنگیدیم؟ تا حد زیادی با القاعده* و به اصطلاح شرکای ما چه کردند؟ دست به حمایت های مالی، اطلاعاتی، سیاسی و حتی نظامی زدند. آنها اهمیتی نمی دادند که این القاعده است، هدفشان تنها بی ثباتی ما بود".
رئیس جمهور روسیه اضافه کرد:" و همه چیز در همین بی ثبات کردن آنها نهفته است. ما توافق کردیم که ناتو گسترش نخواهد یافت. اما نه، چرا نه؟ خب، کشور خیلی بزرگ است. چنین کشوری در اروپا، در چنین مکانی، به این بزرگی، با چنین پتانسیلی مورد نیاز نیست".

ولادیمیر پوتین در ادامه تاکید کرد:" اوکراین یکی از ابزراهای لازم برای بی ثباتی روسیه است. به طور کلی، البته، این موضوع باید در هنگام تصمیم گیری در مورد فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در نظر گرفته می شد".

وی گفت، آنها احتمالا در آن زمان روی تعیین کنندگی روابط عمیق ما حساب باز کرده بودند.
رهبر روسیه در پایان تصریح کرد:" اما به دلیل شرایط مختلف تاریخی، اقتصادی، سیاسی، اوضاع مسیر دیگری را در پیش گرفت. و در این مسیر نیز باز دست به هر کاری زدند. برای دهه ها اگر به طور مستقیم آنها را تغذیه نمی کردند، ولی از اقتصاد حمایت می نمودند. می دانید که چه چیزی تکرار می شود، این موضوع را پیشتر اشاره کرده و نوشته ام، به دلیل انرژی ارزان، وام و غیر ...".
Военнослужащие на полигоне в Алабино - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2023
سرهنگ آمریکایی: هر چه درگیری اوکراین طولانی تر شود، روسیه قوی تر می شود
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала