رزمایش بزرگ دفاع هوایی ناتو، سیگنالی برای روسیه است

© AP Photo / Mindaugas Kulbis رزمایش بزرگ دفاع هوایی ناتو، سیگنالی برای روسیه است
 رزمایش بزرگ دفاع هوایی ناتو، سیگنالی برای روسیه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2023
اشتراک
بزرگترین رزمایش دفاع هوایی در تاریخ ناتو در آلمان آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک، رزمایش های ناتو در آلمان که از روز دوشنبه آغاز می‌شود، بزرگترین رزمایش نیروی هوایی از زمان پایان جنگ سرد است و به گفته کارشناسان، مهار روسیه در شرایط نامفهوم درگیری‌های اوکراین اولویت آنهاست.
رزمایش دفاع هوایی 23 (Air Defender 23) از 12 تا 23 ژوئن در آلمان برگزار می شود. گزارش شده است که ده هزار هواپیمای نظامی و 250 هواپیما از 25 کشور در آن شرکت خواهند کرد. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفت این رزمایش بر ترافیک هوایی تأثیر خواهد گذاشت.
اینگو گرهارتز، فرمانده نیروی هوایی آلمان، استدلال کرد که این رزمایش شامل پروازهای نزدیک منطقه کالینینگراد نمی شود و خود رزمایش ها تحریکی علیه روسیه نیست.
الکساندر کامکین، محقق ارشد موسسه اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل آکادمی علوم روسیه، رزمایش ناتو را سیگنالی به روسیه در چارچوب درگیری‌های جاری در اوکراین می‌داند.
وی بیان داشت: پس از پایان جنگ سرد، احتمالاً این بزرگترین رزمایش نیروی هوایی با استقرار فرودگاه های مختلف در کشور و بسته شدن بخشی از حریم هوایی کشور است.
به گفته وی، از نظر مقیاس، این رزمایش‌ها چندین برابر همه رزمایش‌هایی است که در سال‌های گذشته انجام شده است و "با سیر کلی نظامی‌سازی کشورهای اروپایی در شرایط کنونی مرتبط است".
کامکین افزود: البته این یک سیگنالی برای روسیه است و این به ویژه در شرایط اوکراین مشهود است. به صراحت می توان گفت که این اقدام علیه روسیه است.
او ادامه داد که این کاری برای مخاطبان داخلی نیز است، تلاشی برای برگرداندن زندگی جوامع اروپایی به یک "حالت عادی جدید".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала