کی یف امیدوار به ایجاد "اتحاد صنایع دفاعی" برای نیازهای اوکراین است

ارسال
ارسال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه اوکراین گفت که کی یف روی ایجاد اتحادی از صنایع دفاعی برای رفع نیازهای اوکراین حساب می کند.
به گزارش اسپوتنیک، "دیمیترو کولبا" روز دوشنبه در تلویزیون سراسری اوکراین گفت:" ما یک وظیفه استراتژیک جدید برای ایجاد اتحادی از صنایع دفاعی جهان برای حمایت از اوکراین و کشورهایی که درگیر خواهند شد، داریم. از چند ماه پیش، کشور شروع به گفتگو با شرکای خود کرد که بدون استقرار ظرفیت‌های جدید صنایع دفاعی تا زمانی که اوکراین در صنعت دفاعی غرب ادغام شود، ما از ثبات منابع مورد نیاز نیروهای مسلح اوکراین اطمینان نخواهیم داد".
به گفته وی، کی یف اکنون در حال کار بر روی سازماندهی یک رویداد بین المللی است "که باید به ایجاد اتحادی از صنایع دفاعی که اوکراین بخشی از آن خواهد بود، شتاب دهد." کوله با معتقد است که این امر مسائل مربوط به منظم بودن ارسال تسلیحات به مسئله اوکراین و ادغام صنایع دفاعی اوکراین در صنایع دفاعی غرب را حل خواهد کرد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала