کارشناس: کی یف حتی با حمایت غرب نیز هیچ دستاوردی در میدان جنگ نداشت

© AP Photo / Evgeniy Maloletkaکی یف: شرکت های دفاعی ایالات متحده در حال آزمایش سلاح در اوکراین هستند
کی یف: شرکت های دفاعی ایالات متحده در حال آزمایش سلاح در اوکراین هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2023
اشتراک
کارشناس اروپایی، افسر ارشد سابق توپخانه هسته ای ناتو، به ریانووستی گفت، با وجود حمایت غرب که به بیش از صد میلیارد دلار رسیده است، اوکراین نتوانسته در میدان نبرد به موفقیت های نظامی دست یابد.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که نیروهای اوکراینی به دلیل شجاعت سربازان روسی و سازماندهی صحیح نیروها در هیچ بخشی به اهداف خود نرسیدند. رئیس‌جمهور روسیه گفت: همه تلاش‌های ضد حمله‌ای که کی‌یف انجام داد با شکست مواجه شد، اما پتانسیل تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین همچنان حفظ شده است. وزارت دفاع روسیه گزارش داد که کی یف در جریان تلاش های ناموفق مستمر در یک حمله در جهت های دونتسک جنوبی، زاپوروژیه و دونتسک بیش از 360 سرباز را از دست داده است.
"پیر آنرو" کارشناس نظامی معتقد است:" من می بینم که پس از دریافت بیش از 100 میلیارد دلار کمک نظامی از ایالات متحده و اتحادیه اروپا، کی یف در میدان نبرد چیزی به دست نیاورده است و روسیه نیز به نوبه خود قادر به اعلام نابودی بسیاری از تجهیزات زرهی است".
وی افزود:" طبق مشاهدات من حداقل چهار تانک لئوپارد 2، همچنین خودروهای جنگی بردلی، وسایل نقلیه زرهی هاموی، نفربرهای فرانسوی VAB ، حداقل دو توپ سزار فرانسوی و سیستم پاتریوت منهدم شدند".
به نظر او، تانک ها و نفربرهای زرهی عرضه شده به کی یف کیفیت خوبی دارند، اما کافی نیستند:" توپخانه روسیه بر میدان جنگ تسلط دارد". آنرو با اشاره به وجود پهپادها، دستگاه‌های دید در شب و تجهیزات اطلاعاتی نظامی "کلاسیک‌تر" در هر دو طرف گفت: "ویژگی این درگیری با این واقعیت است که سازماندهی یک ضد حمله غافلگیرکننده تقریباً غیرممکن است".
این کارشناس خاطرنشان می کند: "تغییرات را می توان در مطبوعات غربی ردیابی کرد"
او در پایان گفت: "اگر ضد حمله اوکراین شکست بخورد، همانطور که می‌توان انتظار داشت، حمایت غرب از جنگی که واشنگتن می‌خواهد کاهش خواهد یافت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала