پاسخ کاخ سفید به احتمال پیوستن اوکراین به ناتو

© AP Photo / Susan Walshجان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2023
اشتراک
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد، کشورش از سیاست "درهای باز" ناتو حمایت می کند، اما موضوع ورود احتمالی اوکراین به این ائتلاف باید مورد توافق همه کشورهای عضو این سازمان باشد.
به گزارش اسپوتنیک، "جان کربی" روز دوشنبه گفت:" موضع ما در مورد عضویت کشورها در ناتو تغییر نکرده است: ما همچنان از سیاست درهای باز حمایت می کنیم و این گفتگوها باید با مشارکت 31 کشور عضو این ناتو و کسانی که متقاضی عضویت هستند، برگزار شود".
همانطور که نماینده کاخ سفید یادآوری کرد، بیانیه تصویب شده در پایان نشست بخارست ناتو در سال 2022 حاوی این تز بود که اوکراین در آینده فرصت پیوستن به این ائتلاف را خواهد داشت.
سخنگوی کاخ سفید گفت: "هیچ چیز در این زمینه تغییر نکرده است".
پیش از این، ولودیمیر زلنسکی گفته بود که کی یف امیدوار است در نشست ژوئیه ناتو در ویلنیوس، دعوتنامه شفافی برای عضویت در ائتلاف دریافت کند. وی همچنین خاطرنشان کرد که ارتش اوکراین از اینکه این کشور هنوز پاسخ مثبت واضحی در مورد پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو دریافت نکرده است، ناامید است. میرچا جوآنا، معاون دبیرکل ناتو روز شنبه گفت که در حال حاضر هیچ اتفاق نظری در داخل این ائتلاف درباره موضوع پیوستن به اوکراین وجود ندارد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت کرملین درخواست زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و همچنین واکنش‌های متفاوت به آن را شنیده است. به گفته وی، مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و به یاد دارد که جهت گیری کی یف به سمت اتحاد بود که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала