دیدار دستیار ارشد ویژه وزیر امور خارجه ایران با رئیس جمهور سوریه

© Sputnik / Dmitriy Vinogradov /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار دستیار ارشد ویژه وزیر امور خارجه ایران با رئیس جمهور سوریه
دیدار دستیار ارشد ویژه وزیر امور خارجه ایران با رئیس جمهور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2023
اشتراک
علی اصغر خاجی که در راس یک هیات سیاسی به دمشق سفر کرده است امروز با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو نمود.
به گزارش اسپوتنیک، در این دیدار بشار اسد ضمن اشاره به دستاوردهای سفر مهم و راهبردی دکتر رئیسی به سوریه ، تاکید کرد ، ما شاهد گشایش در روابط عربی و منطقه ای سوریه هستیم در حالیکه که آمریکا و برخی کشورهای همچنان به مخالفت ها و دشمنی های خود با مردم سوریه ادامه می دهند .
خاجی نیز اظهار داشت : سفر رییس جمهور کشورمان به دمشق در زمان مناسبی صورت گرفت و آثار آن در سطح روابط دوجانبه و منطقه نیز آشکار است.
دستیار ارشد وزیر امور خارجه ، استمرار تحریمها و تجاورات امریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت بیگناه سوریه را محکوم کرد و در عین حال از گشایش در روابط عربی و منطقه ای سوریه ، استقبال نمود.
خاجی به نشست قریب الوقوع کارشناسان ارشد فرمت آستانه همزمان با نشست چهار جانبه معاونین وزرای خارجه سوریه ، ترکیه ، روسیه و ایران در قزاقستان پرداخت و بر اهمیت این گفتگو ها در شرایط جدید با هدف حل و فصل‌ سیاسی اختلافات موجود و تقویت همکاریهای منطقه ای، تاکید نمود.
علی اصغر‌ خاجی در ادامه رایزنی های خویش در دمشق همچنین با آقای ایمن سوسان معاون وزیر خارجه سوریه نیز دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار پیرامون تقویت زمینه های همکاری دوجانبه، منطقه ای و بین المللی نیز بحث و گفتگو گردید . همچنین دو طرف بر لزوم ادامه مشورت ها و هماهنگی های دو کشور در تمام زمینه ها، تاکید نمودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала