رئیس جمهور سابق فرانسه: فرجام درگیری اوکراین به نتیجه انتخابات آمریکا بستگی دارد

© Sputnik / Alexey Vitvitskyفرانسوا اولاند، رهبر سابق فرانسه
فرانسوا اولاند، رهبر سابق فرانسه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2023
اشتراک
فرانسوا اولاند، رهبر سابق فرانسه اظهار داشت نتیجه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بستگی دارد.
به گزارش اسپوتنیک، او این نظر خود را در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز مطرح کرد.
به گفته وی، دونالد ترامپ، در صورت انتخاب به سمت ریاست جمهور امریکا فورا عملیات در حال وقوع در اوکراین را متوقف خواهد کرد. اولاند با اشاره به تحولات و افزودن این که درگیری "خیلی گران تمام می شود " گفت: " روس‌ها هر آنچه را که دارند، می‌توانند حفظ کنند."
مقر ناتو در بروکسل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2023
در غرب هشدارهای روسیه در مورد اوکراین را به خاطر آورده و حقانیت مسکو را پذیرفتند
این سیاستمدار فرانسوی همچنین معتقد است که اروپا باید برای این واقعیت آماده باشد که در مسائل مربوط به تامین امنیت به خود متکی باشد. اولاند تاکید می کند که این بدان معنا نیست که کشورهای اروپایی با ایالات متحده اهداف مشترک نداشته باشند. رئیس جمهور سابق فرانسه گفت: "اگر به متحدان اروپایی بگوییم که حداقل از نظر صلح منافع مشترک با ایالات متحده نداریم، متحدان ما نخواهند توانست از آمریکایی ها پیروی کنند".
پیش از این دونالد ترامپ وعده داده بود که اگر دوباره رئیس جمهور شود، مذاکرات بین مسکو و کی یف را سازماندهی خواهد کرد. به گفته این سیاستمدار، او با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین، میانه خوبی دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала