در غرب هشدارهای روسیه در مورد اوکراین را به خاطر آورده و حقانیت مسکو را پذیرفتند

© AP Photo / Olivier Matthysمقر ناتو در بروکسل
مقر ناتو در بروکسل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2023
اشتراک
یان اوبرگ، مدیر اندیشکده سوئدی "بنیاد بین المللی تحقیقات درباره صلح و آینده" (Transnational Foundation for Peace & Future Research) در مقاله ای برای نشریه گلوبال تایمز نوشت: روسیه ده ها سال است که به ناتو هشدار داده که گسترش این ائتلاف به بن بستی منجر خواهد شد که این سازمان بر سر اوکراین در آن قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، اوبرگ خاطرنشان ساخت: "همانند هر تظاهر و تجلی افزایش گرایی و هر عملیات غیر معاهده ای، قطعا روزی فرا می رسد که شما به دیوار برخورد کنید. اوکراین به چنین دیواری برای ناتو تبدیل شده است، اگرچه سیاستمداران ارشد غربی و همه روسای جمهور و وزرای خارجه روسیه بارها در طول 30 سال گذشته در مورد چنین دیواری به این ائتلاف هشدار داده اند".
افزایش گرایی راهبردی است که در آن تصمیم گیری سیاسی با وضعیت سیاسی واقعی سازگار نیست.
مقام روسی: تجدید نظر در مساله کریمه، وعده انتخاباتی ترامپ است	 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2023
رئیس دومای روسیه، اوکراینی ها را "مواد مصرفی" ناتو در جنگ با روسیه خواند
به گفته این تحلیلگر، ناتو روزانه با انجام عملیات در خارج از کشورهای عضو، تمامی مفاد معاهده ها را نقض می کند. علاوه بر این، نویسنده خاطرنشان کرد، طبق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد، ابزارهای نظامی کشورهای عضو این اتحادبه فقط برای دفاع از خود قابل استفاده است.
نویسنده در میان سایر موارد تخلفات ناتو، همچنین اختراع مقوله "شرکا" را شناسایی کرد - کشورهایی که به عنوان اعضای این سازمان نظامی ثبت نشده اند، اما عملا آنها را می توان اعضای تمام و کمال آن در نظر گرفت.
اوبرگ در پایان خاطرنشان کرد که در تمام 74 سال عمر ناتو که سند اصلی آن تمایل به زندگی در صلح با همه ملت ها و دولت ها نوشته شده، این سازمان نتوانسته به صلح واقعی دست یابد. نویسنده تأکید کرد در عوض، ناتو در ابغاد جهانی رشد می کند و نظامی گری را تبلیغ می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала