تکذیب نزدیک شدن به توافق موقت با ایران توسط کاخ سفید

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا خواستار تحریم تسلیحاتی بی پایان ایران است
آمریکا خواستار تحریم تسلیحاتی بی پایان ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2023
اشتراک
کاخ سفید روز پنجشنبه اخبار مربوط به نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق موقت در خصوص برنامه هسته ای ایران را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به ادعای نشریه میدل ایست آی، این گزارش را نادرست نامید.
میدل ایست آی به نقل از دو منبع که نام آنها منتشر نشده بود ادعا کرده بود که تهران و واشنگتن با توافقی موقت در خصوص برنامه هسته ای ایران که در چارچوب آن تهران غنی سازی اورانیوم خود را در ازای رفع برخی تحریم ها محدود می سازد، راه چندانی ندارند.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اظهار کرد: "این گزارش نادرست و گمراه کننده است. هر گزارشی در خصوص توافق با ایران نادرست می باشد".

پیش از ان نیز ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در پاسخ به سوال مشابهی اظهار کرده بود: " به شایعات و مکالمات دیپلماتیک افشا شده که می‌توانند اشتباه و گمراه‌ کننده باشند، پاسخ نمی‌دهم". وی در عین حال تصریح کرد: " من، وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرده ایم که واشنگتن متعهد به جلوگیری همیشگی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است و ما همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف به صورت قابل تایید و دائمی است. ما همچنین اعلام کرده ایم که هیچ گزینه ای را از روی میز حذف نکرده ایم".
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2023
واکنش وزارت خارجه آمریکا به گزارش رسانه اسرائیلی درخصوص توافق با ایران
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала