رومانی بیش از 50 کارمند سفارت روسیه را اخراج می کند

© Photo / Ștefan Jurcăیک زن مسلمان، معاون نخست وزیر رومانی می شود
یک زن مسلمان، معاون نخست وزیر رومانی می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2023
اشتراک
وزارت خارجه رومانی خواستار خروج بیش از ۵۰ کارمند سفارت روسیه از این کشور شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه گزارش داد که وزارت امور خارجه رومانی به والری کوزمین ، سفیر روسیه در رومانی اطلاع داد که بیش از 50 کارمند سفارت روسیه باید ظرف 30 روز این کشور را ترک کنند.
در بیانیه ای که در وب سایت وزارت امور خارجه رومانی منتشر شد، آمده است: وزارت امور خارجه اعلام می کند که به درخواست وزیر امور خارجه بوگدان اورسکو، سفیر فدراسیون روسیه در بخارست امروز، 8 ژوئن 2023، از تصمیم مقامات رومانی برای کاهش کارکنان دیپلماتیک و فنی-اداری ماموریت فدراسیون روسیه در رومانی با محدود کردن تعداد آن به سطح نزدیک به کارکنان دیپلماتیک و فنی-اداری ماموریت رومانی در فدراسیون روسیه مطلع شد.
بنابراین، طبق تصمیم مقامات رومانی، فدراسیون روسیه باید 51 کارمند را تعدیل کند. صحبت از 21 دیپلمات و همچنین 30 کارمند پرسنل فنی و اداری است. در واقع 11 دیپلمات و 29 کارمند باید در کشور باقی بمانند. همانطور که در وزارت امور خارجه اعلام شده است، مقامات روسیه خود می توانند تعیین کنند که دقیقا چه افرادی باید رومانی را ترک کنند. همچنین به طرف روسی اطلاع داده شد که حداکثر 30 روز فرصت دارد تا تصمیم طرف رومانیایی را اجرا کند.
وزارت امور خارجه روسیه به ریانووستی گفت که طرف روسی به تصمیم رومانی برای اخراج بیش از 50 کارمند سفارت روسیه پاسخ خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала