خشم کره شمالی از انتقادات "ناعادلانه" سازمان بین المللی دریانوردی

© Photo / KCNAЛидер КНДР Ким Чен Ын с дочерью перед запуском межконтинентальной баллистической ракеты "Хвасон-18" в Северной Корее
Лидер КНДР Ким Чен Ын с дочерью перед запуском межконтинентальной баллистической ракеты Хвасон-18 в Северной Корее - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2023
اشتراک
اداره دولتی بازرسی دریایی کره شمالی از سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) خواست تا پاسخگوی قطعنامه ای باشد که در آن از پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی مورد انتقاد قرار گرفته و علیرغم وعده قبلی برای در نظر گرفتن موضع کره شمالی، آمادگی خود را جهت صدور اسناد جدید در محکومیت پیونگ یانگ ابراز می شود.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان بین المللی دریانوردی در روز 31 مه برای اولین بار قطعنامه ای را در یکصد و هفتمین جلسه کمیته ایمنی دریایی (MSC) در لندن تصویب کرد که در آن پرتاب موشک های کره شمالی را به عنوان یک تهدید جدی برای ایمنی کشتیرانی بین المللی محکوم کرده و خواستار رعایت مقررات مربوطه از جمله ارائه اطلاعیه قبلی قبل از هر آزمایش موشکی شد.
این اولین باری بود که سازمان بین المللی دریانوردی قطعنامه محکومیت کره شمالی صادر کرده است. اسناد رسمی این سازمان از جمله قطعنامه ها، بخشنامه ها و تصمیمات سنگین ترین توصیه ها برای کشورهای عضو محسوب می شود. IMO در گذشته بخشنامه هایی را منتشر کرده است که در آن نگرانی خود را در مورد ادامه پرتاب های اعلام نشده موشک های پیونگ یانگ در سال های 1998، 2006 و 2016 ابراز کرده است.
Трансляция кадров запуска северо-корейской баллистической ракеты. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2023
دبیرکل سازمان ملل پرتاب نافرجام ماهواره نظامی کره شمالی را محکوم کرد
خبرگزاری دولتی کره شمالی روز 4 ژوئن تفسیری را منتشر کرد و در آن این قطعنامه را محکوم و اعلام کرد که کره شمالی این سند را به عنوان اعلامیه ای از طرف IMO درک می کند حاکی از آنکه دیگر نیازی به هشدار بیشتر به این سازمان در مورد پرتاب موشک نیست و کره شمالی می تواند اطلاع رسانی در مورد آنها را متوقف کند.
در پاسخ، ناتاشا براون، سخنگوی سازمان بین‌المللی دریانوردی،گفت که اگر کره شمالی بدون اخطار موشکی را پرتاب کند، این سازمان همچون گذشته قطعنامه ها و اسنادی علیه پیونگ یانگ صادر خواهد کرد.
روز 31 مه، کره شمالی تلاش کرد ماهواره شناسایی نظامی "مالی گوان ـ 1"("Mulligyon-1") را با موشک "چولیما ـ 1" (Chollima-1) دارای موتور جدید به مدار زمین پرتاب کند اما موتور مرحله دوم در مرحله پرتاب دچار مشکل شد واین باعث سقوط موشک به دریای زرد گردید.
اداره دولتی فضایی کره شمالی دلیل آن را غیرمطمئن بودن و ناپایداری موتور موشک جدید و ویژگی های سوخت استفاده شده عنوان کرد و قول داد در آینده نزدیک دلایل مشخص این نقایص را پیدا نموده، کاستی ها را اصلاح و پرتاب را تکرار کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала