Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

عرضه تروتیل ژاپن به اوکراین؛ مشارکت در جنگ است

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Тротиловая шашка, обнаруженная военнослужащим Международного противоминного центра Вооруженных сил РФ, который проводит разминирование территории завода "Азовмаш" в Мариуполе
Тротиловая шашка, обнаруженная военнослужащим Международного противоминного центра Вооруженных сил РФ, который проводит разминирование территории завода Азовмаш в Мариуполе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2023
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده قصد دارد برای تجهیز گلوله های هویتزر 155 میلی متری از ژاپن تروتیل (تی ان تی) خریداری کند. چنین اطلاعاتی در طول بازدید لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده از توکیو منتشر شد. اگرچه نمایندگان وزارت دفاع ژاپن، وزارت تجارت، صنعت و اقتصاد ژاپن و وزارت امور خارجه ایالات متحده مستقیماً این اطلاعات را تأیید نکردند، اما به احتمال زیاد بیانگر تبادل نظر فعال در مورد این موضوع است. ایالات متحده با ارتش قدرتمند خود با کمبود مهمات و مواد منفجره برای تجهیزات خود مواجه شده است.
تروتیل باید خاص باشد
چرا موضوع خرید تروتیل در ژاپن مطرح شد؟ در سال 2022، 16.5 میلیون تن مواد منفجره در جهان تولید شد. مواد منفجره نه تنها در امور نظامی، بلکه در صنعت نیز به طور گسترده استفاده می شود. استخراج سنگ آهن، زغال سنگ یا سایر مواد معدنی بدون استفاده از مواد منفجره غیرممکن است. همچنین اغلب از مواد منفجره برای تخریب سریع ساختمان ها استفاده می شود. با چنین حجمی از تولید، به نظر می رسد که هیچ مشکلی برای خرید تروتیل وجود نداشته باشد.
موضوع این است که در صنایع نظامی و نظامی ازتروتیل با کیفیت های متفاوت استفاده می شود. در ساخت تروتیل، بقایای اسیدهای سولفوریک و نیتریک در آن باقی می ماند. گلوله ها به تروتیل خالص شده نیاز دارند. اولاً، تروتیل خام در نهایت تا حدی به مایعی تبدیل می‌شود که به اصطلاح " نفت تروتیل" نامیده می‌شود. درگلوله ها این خطرناک است زیرا می تواند باعث انفجار گلوله در لوله تفنگ شود. ثانیاً، تروتیل خالص شده دارای نیروی انفجاری بسیار بیشتری نسبت به تصفیه نشده است. برای گلوله ها، این مهم است.
بنابراین، ما در مورد خرید تروتیل خالص، مناسب برای تولید گلوله های توپخانه صحبت می کنیم. در ایالات متحده، تروتیل نیز تولید می شود، اما، احتمالا، شرکت ها کارگاه های خالص کردن تروتیل را به خاطر صرفه جویی و بهینه سازی هزینه ها تعطیل کردند. مصرف کنندگان غیرنظامی تروتیل تصفیه نشده خریداری می کنند و تولید گلوله ها در ایالات متحده به حداقل رسیده است. قبل از شروع درگیری ها در اوکراین، ایالات متحده 14.4 هزار گلوله در ماه تولید می کرد. گلوله 155 میلی متری M795 برای هویتزر M-777 مجهز به 10.8 کیلوگرم تروتیل است.
وقتی مقدار گلوله ها بسیار کم است
برای سه دهه، ایالات متحده جنگ هایی را به راه انداخته است که نقش اصلی آن را بمب های هوایی و موشک ها ایفا کرده اند. هویتزر نقش ثانویه ای داشت و بیشتر در افغانستان استفاده می شد. اما در سال 2022، ایالات متحده شروع به کمک به اوکراین کرد. نیروهای اوکراینی بسیار فعال از هویتزر استفاده می کنند. ایالات متحده هویتزرهای 155 میلی‌متری M-777 خود را با گلوله‌هایی برای آنها تأمین کرد. در اینجا معلوم شد که ذخایر و حجم تولید گلوله ها بسیار کم است. از آوریل 2023، ایالات متحده 160 هویتزر M-777، 1.5 میلیون گلوله معمولی و 6500 گلوله هدایت شونده به اوکراین فرستاد. ارتش اوکراین روزانه 7 تا 9 هزار گلوله استفاده می کند، به همین دلیل رئیس جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی دائماً خواستار گلوله های بیشتر می شد.
ارتش آمریکا 1.45 میلیارد دلار برای افزایش تولید گلوله از 14.4 هزار به 24 هزار در ماه هزینه کرد. اما این کافی نبود. تولید ماهانه ارتش اوکراین در ایالات متحده برای سه روز کافی است.
برنامه هایی برای افزایش تولید به 85 هزار گلوله در ماه تا سال 2028 وجود دارد، اما این در حال حاضر به تولید تروتیل محدود شده است. در سال 2023، ارتش ایالات متحده قصد دارد 2.5 میلیارد دلار برای نوسازی تولید تروتیل و سایر مواد منفجره هزینه کند.
عرضه تروتیل شرکت در جنگ است
در این زمینه باید به خاطر داشت که تامین مواد و مواد منفجره برای تولید سلاح و مهمات نوعی مشارکت در جنگ است. به عنوان مثال، در طول جنگ جهانی دوم، ایالات متحده مقدار زیادی تجهیزات نظامی، سلاح، مهمات و تجهیزات صنعتی را تحت عنوان "لند لیز" در اختیار اتحاد جماهیر شوروی قرار داد. مواد منفجره تامین شد: در مجموع 345.7 هزار تن شامل 123.1 هزار تن تروتیل، 127 هزار تن باروت، 903 هزار چاشنی و همچنین 842 هزار تن مواد شیمیایی که بخشی از آن برای تولید مهمات استفاده شد. بنابراین، اگر ژاپن تصمیم بگیرد تروتیل خالص مناسب برای تولید گلوله را به ایالات متحده بفروشد، این به معنای مشارکت واقعی در جنگ اوکراین خواهد بود. سپس وضعیت ژاپن به عنوان دولتی که سیاست دفاع از خود را دنبال می کند، به بیان دیگر، زیر سوال خواهد رفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала